TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Rotterdam: Lokomotywy Siemensa jako pierwsze dostały dopuszczenie na linię Betuwe
Rotterdam: Lokomotywy Siemensa jako pierwsze dostały dopuszczenie na linię Betuwe
inforail
21.12.2007 16:30
Rotterdam: Lokomotywy Siemensa jako pierwsze dostały dopuszczenie na linię Betuwe
Pierwsze lokomotywy typu ES64F4 weszły do regularnej służby pomiędzy Rotterdamem, a Duisburgiem. Pojazdy tego typu zakupiło DB AG i noszą one oznaczenie serii 189. Trasa ta biegnie przez linię Betuwe w Holandii, która została wyposażona w sieć trakcyjną o napięciu 25kV 50Hz~, podczas gdy standardowo w Holandii jest 1,5kV=. Oprócz tego została wyposażona w system ETCS, stąd pojazdy na tą linię muszą być specjalnie wyposażane. Otrzymanie certyfikatu potwierdziło zgodność tej lokomotywy do poruszania się po tej linii. Pod tym względem seria 189 jest pierwszą elektryczną, która otrzymała to dopuszczenie. Zamówienie na 26 lokomotyw serii 189 wyposażonych w system ETCS oraz holenderski system zabezpieczeń ATB zostało złożone niecały rok wcześniej. Linia Betuwe zaczyna się w porcie w Rotterdamie, a kończy przed granicą niemiecką. Przez lata trwały spekulacje odnośnie systemu jej elektryfikacji. Rozważano napięcie 1,5kV= lub 25kV50Hz~, jednak w pewnym momencie pojawił się pomysł aby była niezelektryfikowana. Jednak ten wariant odrzucono po silnych sprzeciwach przewoźników towarowych, ponieważ trakcja spalinowa sprawiła by pociągi nieopłacalnymi. Ostatecznie nową linię wyposażono w system napięcia 25kV50Hz~oraz zastosowano ETCS. W efekcie tabor dla tej linii musi być specjalnie testowany. Lokomotywy serii 189 zostały dostarczone do DB w ilości 100 sztuk w latach 2002-2005 i posiadały możliwość do poruszania się pod wszystkimi systemami napięciowymi w Europie. Jednak aby mogły wyjechać na trasy Holandii musiały zostać specjalnie dostosowane. Zmiany obejmowały montaż systemu ETCS oraz ATB (systemy te dostarczył Alstom) oraz wykonaniu całego procesu certyfikacji, który obecnie został zakończony.
Źródło: Komunikat prasowy Siemens
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024