Rośnie udział internetu w sprzedaży biletów kolejowych
Udział sprzedaży biletówkolejowych przez strony www i aplikacje mobilne wzrósł w 2017 r. do 7,7 proc. z5,4 proc. w roku 2016.
Zwiększyła się również sprzedaż w biletomatach stacjonarnych(z 6,0 proc. do 7,0 proc.) i mobilnych (z 0,4 proc. do 1 proc.) – poinformowałw środę Urząd Transportu Kolejowego (UTK).
Według UTK w sumie w ubiegłym roku przez internet sprzedanobilety uprawniające do 23,5 mln podróży. 67 proc. tej liczby to przejazdypociągami dalekobieżnymi PKP Intercity, a 13 proc. pociągami PrzewozówRegionalnych. W samym PKP Intercity 37 proc. podróży odbywa się właśnie napodstawie biletów kupionych przez internet.
Mniej podróży odbywa się na podstawie biletów zakupionych wdominujących nadal kasach (spadek z 56,0 proc. na 50,9 proc.) oraz na podstawiebiletów sprzedawanych przez drużyny konduktorskie (zmiana z 16,1 proc. na 14,5proc.).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Nadal stosunkowo wysoka sprzedaż biletów przez drużynykonduktorskie spowodowana jest brakiem kas na mniejszych stacjach/przystankach,szczególnie w przypadku kolei regionalnych. W takim przypadku bilet można kupiću obsługi pociągu bez dodatkowych opłat” – wyjaśnia urząd.
„