Rosja: Bombardier otrzymał certyfikat IRIS dla systemów sygnalizacji kolejowej
Spółka joint venture Bombardier Transportation w Rosji, zajmująca się systemami sygnalizacji kolejowej,stała się jednym z pierwszych przedsiębiorstw w branży, które otrzymały certyfikat IRIS (międzynarodowa norma zarządzania dla przemysłu kolejowego). Otrzymany w grudniu 2011 roku międzynarodowy certyfikat potwierdza wysoki poziom jakości produktów i usług firmy Bombardier Transportation (Signal) Ltd. Company.
Norma IRIS została opracowana przez wiodących integratorów systemów dla przemysłu kolejowego, zrzeszonych w UNIFE (Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Kolejowego),na bazie międzynarodowej normy ISO 9001, zaadaptowanej na potrzeby branży kolejowej. IRIS, będący głównym systemem certyfikacji dla wszystkich dostawców produktów i usług dla kolei oraz producentów taboru kolejowego na całym świecie, potwierdza zgodność systemów zarządzania w przedsiębiorstwach z branży kolejowej z potrzebami rynku.
Certyfikat obejmuje produkcję, projektowanie, rozwój oraz utrzymanie systemów sterowania oraz sygnalizacji kolejowej, zwłaszcza w zakresie wdrożenia sprawdzonego już w eksploatacji komputerowego systemu zależnościowego (CBI) BOMBARDIER EBI Lock 950. Moskiewska spółka joint venture dołączyła tym samym do światowej listy akredytowanych zakładów Bombardier Transportation. Dywizja Rail Control Solutions Bombardier Transportation była pierwszą międzynarodową dywizją w branży, która otrzymała certyfikat IRIS dla wszystkich swoich najważniejszych europejskich zakładów.
Konstantin Khromushkin, Dyrektor Generalny Bombardier Transportation (Signal) Ltd, powiedział: “Otrzymanie certyfikatu IRIS jest kolejnym krokiem, potwierdzającym jakość naszych produktów i usług. Przez ostatnich 15 lat znacząco przyczynialiśmy się do modernizacji rosyjskiej infrastruktury kolejowej i z niecierpliwością oczekujemy możliwości dalszego wykorzystywania naszych zaawansowanych, innowacyjnych i nowoczesnych rozwiązań.”
Bombardier Transporation (Signal) Ltd był pierwszą międzynarodową spółką joint venture, stworzoną w 1996 roku dla rosyjskich kolei (RZD) oraz pierwszym przedsiębiorstwem posiadającym certyfikat na dostawę najnowocześniejszychurządzeń sygnalizacyjnych, dostosowanych do technicznych wymogów RZD. Obecnie firma zatrudnia ponad 150 pracowników i świadczy usługi podczas całego cyklu życia systemu EBI Lock 950 –od projektu po eksploatację oraz utrzymanie. Ponadto, w 2010 roku, Bombardier zakupił udziały w spółce Elteza – zakładzie produkcyjnym RZD.
Pierwszy systemEBI Lock 950 został przekazany do eksploatacji na stacji Kalashnikovo w 1999 roku. Obecnie zabudowany jest już na 171 stacjach, w tym112 w samej Rosji.Systemy te działają na 15 liniach regionalnych rosyjskiej sieci kolejowej od Kaliningradu po Daleki Wschód, obsługując ponad 3400 napędów zwrotnicowych oraz automatycznych blokad liniowych na długości 507 km.
Systemy EBI Lock zapewniają zwiększoną wydajność, elastyczność oraz dostępność. Sterowanie na stacjach może odbywać się lokalnie lub zdalnie, a ich komponenty mogą być serwisowane na miejscu, nie powodując zakłóceń w ruchu. Z uwagi na zróżnicowane wymagania dla systemów zależnościowych w różnych krajach oraz zastosowaniu ponad 900 urządzeń na całym świecie, EBI Lock zaprojektowano tak, aby możliwe było przystosowanie go do lokalnych potrzeb, w tym do pracy z zabudowanymi już systemami blokad liniowych.
Oferta Dywizji Rail Control Solutions Bombardier Transportation obejmuje pełną gamę rozwiązań CITYFLO dla komunikacji miejskiej, począwszy od systemów sterowanych ręcznie do całkowicie zautomatyzowanych, jak również systemów opartych na łączności radiowej. Ponadto, Dywizja dostarcza rozwiązania INTERFLO dla kolejowych linii magistralnych –od systemów konwencjonalnych do systemu ERTMS Poziom 2. Bombardier ma również w swojej ofercie całą gamę przytorowych oraz pokładowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.