Rok 2013 dobry, aczkolwiek niełatwy dla PESY
inforail
06.01.2014 14:19
Rok 2013 dobry, aczkolwiek niełatwy dla PESY
O podsumowanie roku 2013 i przedstawienie planów PESY na rok 2014 poprosiliśmy szefa bydgoskiego producenta –Tomasza Zaboklickiego. Oto, co nam powiedział.
Karol Wach (InfoRail): Jaki dla PESY był rok 2013?
Tomasz Zaboklicki (Prezes PESA Bydgoszcz): To rok dobry, aczkolwiek niełatwy. Ponieśliśmy klika porażek, i to dość prestiżowych, a jednocześnie dla nas niezrozumiałych. Myślę tu o pierwszych przetargach dla PKP Intercity. Per saldo to jednak bardzo dobry rok. Weszliśmy na rynek rosyjski, gdzie dostarczyliśmy pierwsze pociągi specjalne dla tamtejszego rządu. To dla nas bardzo istotne zamówienie. Oprócz tego podpisaliśmy umowę na 120 tramwajów dla Moskwy. Myślę, że takie zamówienia pomagają w kształtowaniu relacji pomiędzy narodami, polskim i rosyjskim. Nowy kraj to nowe wyzwania i nowe produkty, bo dostosowane do kursowania w trudnych warunkach atmosferycznych od -40 do +40 stopni. Oprócz tego pojawiły się nowe zamówienia z Polski i ostatnio z Włoch.
Jak wygląda wynik finansowy PESY?
Szacujemy obroty rzędu 1 miliarda 700 milionów złotych. To bardzo dobry wynik. W ciągu dwóch lat będziemy chcieli ten wynik podwoić. Będzie to możliwe dzięki kolejnym zamówieniom. Osiągnięcie obrotów na poziomie 3 miliardów złotych będzie oznaczać wzrost zatrudnienia. Cieszy też fakt, że udało się rozruszać dostawców z naszego regionu. To może nie do końca przekłada się na nasz wynik, ale chcielibyśmy, aby nastąpiła integracja regionalna, z której korzystać będzie nie tylko PESA, ale także nasi poddostawcy. Dzięki współpracy z nami także oni będą mogli się rozwijać, no i oczywiście zarabiać. To bardzo istotne aspekty naszej działalności, może nie z punktu widzenia marketingowego, ale na pewno biznesowego.
Jakie są zatem perspektywy na rok 2014?
Dobre. Na pewno zwiększymy obroty o 100-200 milionów złotych. Poprawimy również wyniki. Stabilna załoga –to jest bardzo istotna rzecz w naszej działalności, od 2015 roku będziemy zwiększali zatrudnienie i produkcję. To dobra wiadomość także dla naszych poddostawców, którzy będą mieli zapewniony zbyt swoich produktów i obroty na przewidywalnym poziomie. Jako patriota regionalny uważam, że powinniśmy na to zwracać szczególną uwagę, prowadząc biznesy. Sądzę, że to jest ta prawdziwa strona odpowiedzialności za prowadzoną działalność.
A jeżeli chodzi o nowe zamówienia?
Mamy na oku mnóstwo zamówień! Mamy ambicje i chcemy być rozpoznawalną marką w świecie. Za tym przyjdą kolejne zamówienia, nowe rynki. Trzeba jednak pamiętać, że w kolejnictwie nic nie dzieje się na dniach, potrzeba czasu.
Dziękuję za rozmowę.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024