Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Remtrak zwiększa moce przerobowe, 240 wagonów rocznie

inforail
29.11.2016 13:26

Dzięki nowej haliRemtrak zwiększy moce przerobowe. Od teraz w Idzikowicach będzie możnanaprawiać 20 wagonów miesięcznie. 

Dziś w obecności wiceminstra Andrzeja Bittla, Prezesa PKP SA Mirosława Pawłowskiego oraz Prezesa PKP Intercity Marka Chraniuka nowy obiekt został oddany do użytku. 

Wcześniej Remtrak mógł wykonać miesięcznie prace przy 14-15 wagonach.Nowa hala to nie tylko więcej naprawionych wagonów, ale również nowe miejscapracy. Firma chce zatrudnić 100 pracowników. Obecnie pracuje tu 186 osób. Wartojednak przypomnieć, że kiedyś w Idzikowicach zatrudnionych było 4000pracowników.

Dzięki zakończonej właśnie inwestycji w Remtraku wybudowanazostała nowa hala oraz lakiernia. Jest też droga pożarowa, zbiornik retencyjnyoraz parking. W nowo wybudowanej hali wykonywane będą tzw. prace brudne. W halistarej, gdzie do tej pory odbywało się spawanie, szpachlowanie czyprzygotowanie do malowania wagony będą przechodziły montaż końcowy. W międzyczasietrafią jeszcze do lakierni, także nowej. Tu będą lakierowane. Pojawi się rzeczjasna powłoka antygraffiti. To już standard w remontach wagonów PKP Intercity.

Remtrak jest przygotowany do wykonywania napraw wszystkich typów wagonów. Jak powiedział nam Jarosław Wolski, dyrektor Oddziału firmy Remtrak, w Idzikowicach mogą być naprawiane także wagony dłuższe. Nowa hala jest do tego przystosowana. Jednocześnie prace będą prowadzone na pięciu stanowiskach – wyjaśnia Wolski. Dzięki tej inwestycji poprawią się również warunki pracy w Idzikowicach. Dbamy o naszych praconików, stąd też poprawiamy zaplecze socjalne – mówi dyrektor Oddziału. 

Co więcej inwestycja, o wartości ponad 10 mln zł podniesie jakość wykonywanychw Remtraku prac, zwiększy dostępność taboru PKP Intercity, a co za tym idziepodniesie komfort podróżowania dla pasażerów.

Remtrak jest własnością PKP Intercity. Od 2009 roku wykonujenaprawy wagonów spółki. Wcześniej trafiał tu również tabor innych przewoźników.Teraz 100% pracy to wspomniane wagony. Zakład wykonuje naprawy poziomu P3 czy P4.Od jakiegoś czasu prowadzone są również modernizacje toalet. To pierwszy krokdo przeprowadzenia kompletnej modernizacji wagonów. Takie są plany i założenia.Czy zostaną zrealizowane? To zależy od dalszych inwestycji w Remtraku. Tebliższe zakładają dalszą rozbudowę hali, w których będzie m.in. naprawiaćwózki. Te dalsze, bardziej ambitne kompleksową rozbudowę zakładu. Trzeci etapinwestycji wydaje się być jednak odległą przyszłością. Przed nami etap drugi,na który zabezpieczone są już środki finansowe. Przetargi mają ruszyć wstyczniu.

Własny zakład to olbrzymia korzyść dla PKP Intercity.Pozwala on uniezależnić się przewoźnikowi od podmiotów zewnętrznych w zakresie wykonywanianapraw okresowych. Z drugiej strony pozwala też lepiej oszacować koszty napraw,a co za tym idzie dyktować warunki przy prowadzeniu postępowań przetargowych.