Remont podmiejskich torów do Grodziska Mazowieckiego jednak ruszy
PLK podpisały umowęza 285 mln zł na modernizację linii Grodzisk Mazowiecki ? Warszawa. Spółkazapewnia, że jej realizacja zapewni pasażerom większą częstotliwość połączeń,wygodniejszą obsługę na stacjach, wzrost bezpieczeństwa. Zwiększą sięmożliwości podróży w regionie i aglomeracji warszawskiej.
Modernizacja linii zGrodziska Mazowieckiego do Warszawy, to kolejna bardzo ważna inwestycja waglomeracji warszawskiej. Dla pasażerów oznacza wygodniejsze i szybsze podróżedo pracy i szkoły. Dodatkowo dostęp do kolei zapewni nowy przystanek wParzniewie. Podobne projekty, ułatwiające mieszkańcom miast komunikację,Polskie Linie Kolejowe realizują także w Krakowie, a w najbliższych latachlepsze i krótsze podróże koleją zyska 16 ośrodków w kraju ? mówi AndrzejBittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
Na linii zmodernizowanych będzie 6 stacji i przystanków.Powstanie nowy przystanek w Parzniewie – między Pruszkowem a Brwinowem. Wszystkieobiekty będą wyposażone w informację głosową i wizualną oraz czytelnieoznakowane. Zgodnie z obowiązującym standardem ? zapewnią też ułatwienia dlaosób niepełnosprawnych. Na 22 km odcinku dwutorowej trasy wymienione zostanątory, 22 km sieci trakcyjnej i 15 rozjazdów. Przebudowanych zostanie 11obiektów i wybudowane zostaną 3 nowe: tunel drogowy i tunele dla pieszych.Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h.
Inwestycja PKPPolskich Linii Kolejowych S.A. jest potrzebna dla mieszkańców miejscowościpołożonych wzdłuż trasy Warszawa – Grodzisk Mazowiecki. To alternatywa dlasamochodów i zapewnienie dobrej komunikacji ze stolicą i tym samym większadostępność do pracy, kultury i nauki. Dobre i bezpieczne powroty do domu ?powiedział Zdzisław Sipiera, Wojewoda Mazowiecki.
Rusza modernizacja
Skrócenie czasu modernizacji z 31 do 22 miesięcy zapewnionebędzie dzięki intensywnym pracom na zamkniętej linii. Najwrażliwsze robotyzostaną wykonane prawie o 1,5 roku szybciej niż pierwotnie planowano.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W maju zaczną się prace na przystankach – w przejściachpodziemnych, wspólnych dla linii podmiejskiej i dalekobieżnej: Warszawa Włochy,Warszawa Ursus, Piastów, Milanówek, Brwinów. Wykonanie specjalnych konstrukcjizapewni przebudowę przejść i sprawny przejazd pociągów podmiejskich idalekobieżnych. Prace nie będą wymagały wstrzymania ruchu podmiejskiego. Przedrozpoczęciem drugiego etapu – zamknięciem linii, zarządca infrastruktury wraz zprzewoźnikami i samorządami przedstawi dokładny harmonogram zastępczejkomunikacji autobusowej.
Doskonale zdajemysobie sprawę z tego, jak ważne będzie utrzymanie sprawnej komunikacji podczaszamknięcia linii. Wspólnie z przewoźnikami i samorządami opracowujemy najlepszetrasy dla korytarza komunikacyjnego Grodzisk ? Warszawa. Jeszcze w kwietniuchcemy przekazać mieszkańcom i pasażerom schematy komunikacji, które będą obowiązywałyod września ? mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii KolejowychS.A.
„