Remont E30: Nowe perony na stacji Jaworzno Szczakowa
Na stacji JaworznoSzczakowa trwają prace związane z przebudową peronów (nr 2 i nr 3) i obiektówinżynieryjnych – poinformowały PKP PLK.
Perony zostaną podwyższone, co znacznie ułatwi podróżnymwsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz będą dostosowane do potrzeb osób oograniczonych możliwościach poruszania się. Dojście na perony zapewniprzebudowywane przejście pod torami. Zostanie wyposażone w 2 windy (od stronymiasta i na peron 2). Ponadto na peronach zostaną zamontowane nowe 200 m wiaty,ławki, gabloty informacyjne. Będzie nowe nagłośnienie i wizualna informacja dlapodróżnych. Stacja w Jaworznie Szczakowejoraz przystanki osobowe w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będąprzystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Na stacji w Jaworznie Szczakowej powstaje także lokalnecentrum sterowania. Na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia kontynuowane sąprace przy budowie wiaduktów drogowych w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka(Jaworzno ) oraz w Balinie. Wiadukty zastąpią przejazdy kolejowo – drogowe.
Na stacji Jaworzno Ciężkowice postępuje natomiast budowaprzejścia pod torami oraz nowego peronu, a na przystanku Balin kładki dlapieszych. Prace na tym odcinku obejmują 33 obiekty inżynieryjne, w tym 5przepustów ekologicznych tworzących system przejść dla płazów.
Prace między stacjami Jaworzno Szczakowa – Trzebinia ruszyływ czerwcu 2017 r.
PKP PLK przypominają, że efektem prac ma być poprawakomfortu i bezpieczeństwa obsługi podróżnych na stacji Jaworzno Szczakowa orazna przystankach osobowych w Jaworznie Ciężkowicach i w Balinie. Zwiększy siętakże przepustowość linii a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznieskróci czas przejazdu na trasie Katowice- Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebiniaplanowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 milionówzłotych netto.
Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich pracplanowane jest w czerwcu 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę wok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice – Kraków to ok. 2,0 mld złotych netto.Projekt na linii E30 Katowice – Kraków realizowany jest w ramach unijnegoinstrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.
Inwestycja między stacjami Jaworzno Szczakowa – Trzebinia wliczbach:
15 km linii kolejowej
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1 stacja i 2 przystanki osobowe
4 nowe perony
2 przebudowane perony
33 obiekty inżynieryjne,
2 zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe
„