Remont dworca Kraków Główny na półmetku
inforail
10.11.2011 11:06
Remont dworca Kraków Główny na półmetku
Trwa modernizacja dworca Kraków Główny. Widać już pierwsze efekty remontu. Do użytku oddany jest już peron I, a od kilku dni pierwsi podróżni mogą również korzystać z peronu III. Prace przebiegają terminowo, a nowe elementy infrastruktury kolejowej zapewniają wyższy standard obsługi pasażera. Tempa nabrała również modernizacja Tunelu Magda. Na jego ścianach pojawi się specjalna okładzina, wymieniona zostanie instalacja oświetleniowa i nagłośnienie, pojawią się nowe tablice informacyjne i wyświetlacze. Kostkę betonową na podłodze zastąpi posadzka granitowa.Jak poinformował Maciej Dutkiewicz z PKP PLK zastosowane materiały budowlane są najwyższej klasy. Wiaty peronowe zostały obłożone trwałymi i estetycznymi panelami aluminiowymi. Stacja Kraków Główny nabrała dzięki temu lekkości i wygląda nowocześnie.
Na dworcu będzie nie tylko estetyczniej ale także bezpieczniej. Wyburzono już część peronu IV, gdzie ma powstać plac manewrowy dla karetek i ratownictwa technicznego. Powstała w ten sposób droga przeciwpożarowa pozwoli na szybką reakcję służb w razie pożaru czy awarii. Ponadto, w trosce o dobro osób niepełnosprawnych montowane są specjalne ułatwienia, pozwalające na szybsze i bezpieczniejsze przemieszczanie się po peronach. Już w listopadzie uruchomione zostaną dodatkowe windy na peronach I i III.
Stacja Kraków Główny ma strategiczne znaczenie dla podróżnych z aglomeracji, regionu, całej Polski, a nawet z zagranicy. Jest jedynym w kraju tak bogato wyposażonym centrum komunikacyjnym, które umożliwia przesiadkę np. z pociągu dalekobieżnego do pociągu jadącego na lotnisko. W obrębie dworca można się przesiąść do linii podziemnego tramwaju, autobusu miejskiego, podmiejskiego lub dalekobieżnego. Na pasażerów czekają również miejsca do parkowania aut osobowych zbudowane bezpośrednio nad torami. Na jednym z peronów jest również parking rowerowy –poinformował Maciej Dutkiewicz. Modernizacja infrastruktury kolejowej stacji Kraków Główny odbywa się w ramach projektu POliŚ 7.3-7 „Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej”.
Na stację Kraków Główny dojeżdżaj, między innymi, pociągi z Wieliczki. Na końcu modernizowanej obecnie linii Kraków Bieżanów –Wieliczka Rynek, nieopodal zabytkowej kopalni soli, powstanie nowy przystanek osobowy. Zbudowane zostaną również dwa parkingi Park&Ride przy stacji Wieliczka i Wieliczka Rynek. Wartość robót budowlanych wyniesie finalnie ponad 126 mln zł brutto. Kiedy ujrzymy 100 procent efektów prac? W maju 2012 roku. Na tę właśnie datę przewidywane jest zakończenie realizacji projektu.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024