Rekordowy pierwszy kwartał w PKP Intercity – ponad 9 mln pasażerów

inforail
08.05.2017 12:15

PKP Intercity niezwalniają tempa i notują kolejne wzrosty. W pierwszym kwartale 2017 roku zusług przewoźnika skorzystało o 14% więcej pasażerów niż w analogicznym okresie2016 roku.

To najlepszy wynik za styczeń, luty i marzec, jaki osiągnęłaspółka od 2010 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące wyniosłaponad 14 mln pociągokilometrów.

PKP Intercity naścieżce dynamicznego wzrostu

Już od dwóch lat PKP Intercity utrzymuje rosnący trend wprzewozach. Początek bieżącego roku okazał się również udany dla przewoźnika.Od stycznia do marca 2017 roku na pokładach pociągów

PKP Intercity podróżowało łącznie ponad 9,3 mln pasażerów,generując blisko 14% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Pracaeksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące 2017 roku osiągnęła poziom ponad 14mln pociągokilometrów, co stanowi 3%wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku. Dane te wskazują zatem, żewzrost liczby pasażerów to nie tylko zasługa uruchamiania nowych połączeń alewyższej frekwencji w już kursujących pociągach.

Pierwszy kwartał wliczbach

Wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśród wszystkich gruppodróżnych. Z usług PKP Intercity skorzystało o 27% więcej seniorów, 26% rodzini 10% studentów niż w tym samym czasie rok wcześniej. W minionym kwartalenajwyższą frekwencję odnotowano w pociągach kursujących na linii Warszawa -Kraków. Natomiast najwyższe wzrosty osiągnięto m.in. na trasach pomiędzyBiałymstokiem a Warszawą (+71%), Krakowem a Przemyślem (+55%), Olsztynem aWarszawą (+43%), Kielcami a Warszawą (43%) czy Krakowem a Łodzią (+41%).

Bilety online zyskująpopularność

Pasażerowie PKP Intercity coraz częściej kupują bilety za pośrednictwemkanałów zdalnych. W pierwszym kwartale 2017 roku 26% więcej podróżnych, niż wanalogicznym okresie ubiegłego roku, kupiło bilet internetowy. Wraz z rosnącąsprzedażą online, rozwijana jest oferta dostępna w internetowym systemie. Napoczątku marca br. PKP Intercity wprowadziło kolejne udogodnienie. Pasażerowiezyskali możliwość zakupu online biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji.Dzięki temu podróżni mogą nabyć Bilet Rodzinny czy wybrać ofertę Duża Rodzinabez wychodzenia z domu.