Rekordowe wakacje PKP Intercity – 12,5 mln pasażerów
Od czerwca do końcasierpnia br. z usług PKP Intercity skorzystało o ponad 1,3 mln osób więcej niżw ubiegłorocznym sezonie letnim.
To najlepsze wakacje pod względem liczby przewiezionychpasażerów od 7 lat. Podróżni najchętniej wybierali połączenia na trasie zKrakowa i Trójmiasta do Warszawy. Dużym powodzeniem cieszyły się także kierunkiturystyczne, jak np. Kołobrzeg, Koszalin, Zakopane czy Krynica-Zdrój.
Na wakacje pociągiem PKP Intercity
Podczas tegorocznych wakacji prawie 12,5 mln osób wybrałopodróże pociągami PKP Intercity. W sumie od czerwca do końca sierpnia z usługprzewoźnika skorzystało 12% osób więcej niż w analogicznym okresie ubiegłegoroku. W czerwcu, lipcu i sierpniu w porównaniu do 2016 roku liczba pasażerówwzrosła odpowiednio o 19% (ponad 3,8 mln osób), 10% i 7% (w obu przypadkach poponad 4,3 mln osób). Na dobry wynik wpłynęło wiele czynników, jak atrakcyjne ofertybiletowe, nowe kierunki podróży.
Wyniki PKP Intercity napawają optymizmem. Dowodzą, żepodróżni powracają na kolej. Korzystają z niej w drodze nie tylko dowakacyjnych miejscowości, lecz również w wyjazdach w ciągu roku. To efektwysiłku przewoźnika w zapewnieniu atrakcyjnych ofert podróży, czego przykłademm.in. jest ostatnio wprowadzony Pakiet Podróżnika, jak też dbałości opodnoszenie standardu taboru – podkreśla Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu wMinisterstwie Infrastruktury i Budownictwa.
PKP Intercity stale notuje wzrost liczby przewiezionychpasażerów. Łącznie od stycznia do końca sierpnia 2017 roku na pokładachpociągów przewoźnika podróżowało prawie 29 mln pasażerów. Oznacza to ponad 13%wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przewoźnik utrzymujewzrostową tendencję przewiezionych pasażerów, przy zbliżonym poziomie pracyeksploatacyjnej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
To najlepsze wakacje w PKP Intercity od 7 lat pod względemliczby przewiezionych pasażerów. Bardzo cieszymy się, że co roku coraz więcejosób wybiera przejazdy naszymi pociągami. W porównaniu do poprzedniego roku,prawie 30% rodzin więcej skorzystało z usług PKP Intercity – podkreśla MarekChraniuk, prezes PKP Intercity. – Wzrost zauważamy także w wyjazdach seniorów –16% oraz studentów – 9%. Coraz więcej osób kupuje też bilety przez Internet.
Do Trójmiasta, Kołobrzegu czy Zakopanego
Najwięcej podróżnych, podobnie jak w poprzednim roku,wybrało połączenia na trasie z Krakowa i Trójmiasta do Warszawy. Podczaswakacji z Krakowa do stolicy podróżowało w sumie ponad 618 tys. pasażerów, a zTrójmiasta – ponad 533 tys. W obu przypadkach wzrost liczby podróżnych utrzymałsię na poziomie 6%. Dużym powodzeniem cieszyło się także połączenie z Warszawydo Białegostoku, które wybrało ponad 236 tys. osób, czyli o 48% więcej niż wokresie ubiegłorocznych wakacji. Wzrost liczby przewiezionych osób PKPIntercity odnotowało także m.in. na trasach z Krakowa do Przemyśla (101% więcejniż rok temu) i Rzeszowa (70% więcej) czy z Warszawy do Olsztyna (24% więcej).
Wśród kierunków wakacyjnych pasażerowie najchętniejwybierali trasy do Kołobrzegu (ponad 292 tys.), Koszalina (ponad 220 tys.) czyZakopanego (ponad 130 tys.). Natomiast największy wzrost przewoźnik odnotował wprzypadku połączeń sezonowych do Wisły (41%), Krynicy-Zdroju (31%), a takżeWładysławowa i Zakopanego (po 29%).
Nowe kierunki nie tylko w wakacje
W sezonie letnim PKP Intercity uruchomiło blisko 100 składówsezonowych do najpopularniejszych kurortów górskich i nadmorskich. Zdodatkowych połączeń mogły skorzystać osoby wybierające się m.in. w BeskidŚląski, do Żywca i Zwardonia, a także do Kudowy-Zdroju czy Szklarskiej-Poręby.Nowością było połączenie z Łodzi do Giżycka, dokąd kursował skład TLK Niegocin,zapewniając podróżnym dojazd na Warmię i Mazury.
Od tegorocznych wakacji podróżni zyskali także dodatkowepołączenia w kierunku wschodnim. Do dyspozycji osób planujących wyjazd naUkrainę jest dodatkowa para pociągów Przemyśl – Lwów – Kijów, a także składkursujący z Chełma do Kowla i Zdołbunowa. Dzięki dogodnym skomunikowaniom zmiędzynarodowych pociągów mogą skorzystać podróżni z Warszawy i Lublina (wprzypadku pociągu do Chełma) czy z Krakowa i Wrocławia (wybierający się doKijowa).
Pasażer w centrum uwagi
Nad bezpieczeństwem podróży pociągami PKP Intercity czuwaCentrum Wsparcia Klienta i dyspozytura, które reagują w przypadkach utrudnieńpodczas przejazdu. Pracownicy pełnią służbę 24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu.W sezonie wakacyjnym podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych, a takżenieprzewidzianych sytuacji, Centrum Wsparcia Klienta wydało ponad 119 tys.poczęstunków i ponad 61 tys. napojów. Jednocześnie 280 podróżnym zaplanowanotransport zastępczy taksówkami, a dla 22 osób zorganizowano nocleg w hotelu.
Podczas wakacji podróżni mogli skorzystać z pomocyinformatorów mobilnych, którzy dyżurowali na największych dworcach kolejowych wkraju, np. w Gdyni, Krakowie czy Wrocławiu, ale także w Międzyzdrojach,Kołobrzegu i Władysławowie. Informatorzy mobilni pozostawali do dyspozycjipodróżnych m.in. w trakcie pierwszych dni wakacji (23–24, 26 czerwca), długiegoweekendu sierpniowego (11,15 sierpnia) czy ostatniego weekendu w sezonie letnim(30 sierpnia–4 września). Jednocześnie w czasie wakacji na dworcu w Kołobrzeguinformatorzy dyżurowali co tydzień, natomiast w Międzyzdrojach i Władysławowie– co dwa tygodnie.
„