Regulacja podsypki
inforail
14.11.2013 09:38
Regulacja podsypki
Dla zachowania wysokiego standardu drogi szynowej niezbędne jest zachowanie odpowiedniego profilu podsypki. Odpowiedni kształt ławy z podsypki zapewnia odprowadzenie wody z torowiska oraz chroni tory przed deformacjami.
Maszyny do regulacji podsypki są wykonywane jako urządzenia niezależne, do obsługi odcinków prostych, łuków i zwrotnic, a także jako część składowa maszyn wielofunkcyjnych, łączących dodatkowo funkcjonalność cyklicznych lub ciągłych podbijarek.
Niewielkie urządzenia przeznaczone są dla zarządców posiadających niedużą ilość torów (np. koleje kopalniane), a najbardziej rozbudowane maszyny są adekwatne dla kolei dużych prędkości.
Podsypka gwarantuje utrzymanie geometrii toru oraz zapobiega zwichrowaniu się torowiska. Stąd też kruszywo musi być równomiernie rozmieszczone, z zachowaniem odpowiedniego profilu. Osiadanie torowiska, obsypywanie się kruszywa z nasypów i zanieczyszczanie podsypki sprawia, iż konieczne jest regularne uzupełnianie ilości kamiennego tłucznia oraz kształtowanie bocznej części podsypki.
Kształtowanie podsypki obok torowiska umożliwiają pługi, ustawiane za pomocą siłowników hydraulicznych pod odpowiednim kątem. W rezultacie powstaje powierzchnia oporowa, chroniąca podkłady przed poprzecznym przemieszczeniem. Boczny pług zbiera tłuczeń w górę, skąd kamienny materiał jest przejmowany przez górny pług, odpowiednio rozsypujący tłuczeń między podkłady. Następnie szczotki z tyłu maszyny oczyszczają podkłady z nadmiarowego tłucznia. Nadmiar tłucznia może być zbierany i magazynowany w pojemniku celem ponownego wykorzystania.
Maszyny Plasser &Theurer stanowią przykłady urządzeń służących do regulacji odpowiedniego profilu podsypki.
Niewielka maszyna PBR 500V to kompaktowy pojazd specjalny przeznaczony do regulacji profilu torowiska. Wyposażono go w pług przedni, pługi boczne, szczotki i poprzeczny pas przenoszący tłuczeń. Przedni pług jest dzielony, a jego części mogą być odpowiednio przesuwane. Po jednym przejeździe tłuczeń na poziomie podkładów jest już odpowiednio wyregulowany. Pługi są ustawiane hydraulicznie z kabiny sterowniczej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
BDS 2000-4 to maszyna o dużej wydajności. Przystosowano ją do współpracy z podbijarką. Na początku maszyny znajdują się podajniki wysypujące tłuczeń. Za nimi znajdują się pługi kształtujące profil podsypki, a na końcu umieszczone są szczotki. Maszyna może dosypywać nowy tłuczeń lub wykorzystywać istniejący. Skrót BDS w nazwie urządzenia oznacza system rozmieszczania tłucznia (Ballast Distribution System). Nadmiarowy tłuczeń jest zawsze zbierany przez maszynę w celu ponownego wykorzystania, co może redukować zużycie nowego tłucznia o 60%.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024