RegioJet może jechać do Przemyśla. Jest decyzja UTK
Czeski przewoźnik RegioJet może uruchomić połączenia do Polski. Prezes UTK wydał decyzję o przyznaniu otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych, w zakresie odcinka przebiegającego przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dla trasy międzynarodowej w relacji Praha hl. n. – Przemyśl Główny i w relacji powrotnej.
Decyzja została wydana na okres od 11 grudnia 2020 r. do 10 grudnia 2025 r., tj. na roczne rozkłady jazdy: 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024 oraz 2024/2025. Przewoźnik może uruchomić jedną parę połączeń na dobę.
Dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów przewoźnika na następujących stacjach:
− w relacji Praha hl. n. – Przemyśl Główny: Praha hl. n., Pardubice hl. n., Zábřeh na Moravě Olomouc hl. n., Hranice na Moravě, Ostrava-Svinov, Ostrava hl. n., Bohumín, Czechowice-Dziedzice (przystanek tylko do wyjścia), Kraków Główny (przystanek tylko do wyjścia) i Przemyśl Główny (przystanek tylko do wyjścia);
oraz
− w relacji powrotnej, tj. Przemyśl Główny – Praha hl. n.: Przemyśl Główny (przystanek tylko do wejścia), Kraków Główny (przystanek tylko do wejścia), Czechowice-Dziedzice (przystanek tylko do wejścia), Bohumín, Ostrava hl. n., Ostrava-Svinov, Hranice na Moravě, Olomouc hl. n., Zábřeh na Moravě, Pardubice hl. n. oraz Praha hl. n.
Tabor
Na trasie Praha hl. n. – Przemyśl Główny i w relacji powrotnej, w zakresie odcinka na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przewoźnik będzie realizował przewozy przy pomocy lokomotywy typu TRAXX lub Vectron ciągnącej za sobą od 8 do 12 wagonów Bcmz, Bvcmz, Bvcmbz o pojemności od 400 do 600 kuszetek. W ww. pojazdach przewoźnik zapewni co najmniej 2 miejsca dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dopuszcza się możliwość wykorzystywania innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli RegioJet zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów. Przewoźnik jest zobowiązany do wykorzystywania wyłącznie taboru spełniającego warunki techniczne, środowiskowe i eksploatacyjne określone przez zarządcę infrastruktury dla poszczególnych linii kolejowych.
Planowany rozkład jazdy prezentujemy na grafice.