RegioJet celuje nie tylko w Polskę; jest plan na Niemcy
Niemcy są drugim najważniejszym rynkiem kolejowym dla RegioJet. Przewoźnik planuje uruchomienie co najmniej kilku połączeń.
Poza nocnym połączeniem Praga – Amsterdam – Bruksela, które RegioJet będzie obsługiwał w imieniu European Sleeper od 2022 roku, operator zakłada uruchomienie połączenia nocnego z Warszawy, prawdopodobnie rok po uruchomieniu połączenia do Pragi. Oczekuje się, że oba pociągi będą łączyć się w rejonie Berlina, kontynuując podróż do Brukseli przez Amsterdam, przy czym pociąg z polskiej stolicy prawdopodobnie będzie kończył bieg w Brugii lub Oostende.
Regiojet zapowiedział również następujące połączenia międzynarodowe, które potencjalnie mogą wystartować z początkiem rozkładu jazdy 2023:
• Berlin – Praga – Brno – Wiedeń – Budapeszt, część pociągu ma kontynuować nocny kurs do Zagrzebia i Lublany;
• Berlin – Praga, dwa kursy dziennie;
• Monachium – Wiedeń – Budapeszt, połączenia dzienne i nocne, z możliwością przedłużenia połączenia nocnego do Bukaresztu;
• Monachium – Ratyzbona – Pilzno – Praga, trzy pociągi dziennie. Trasa obejmuje niezelektryfikowaną linię Regensburg – Schwandorf – Pilzno, na której planowana jest elektryfikacja i modernizacja.
I przypomnijmy, że przewoźnik chce również uruchomić następujące połączenia z Polski:
Praga hl.n – Ostrava – Warszawa Centralna – Gdynia Główna,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Warszawa Wschodnia – Katowice – Wiedeń,
Warszawa Wschodnia – Brenner/Landeck – Zams – Warszawa Wschodnia,
Warszawa Wschodnia – Berlin – Amsterdam – Bruksela – Ostenda,
Wiedeń – Przemyśl Główny,
Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia,
Kraków Główny – Warszawa Centralna – Gdynia Główna.