RegioJet cały czas rozwija się! W planach 100 wagonów
RegioJet wciąż sięrozwija. W pierwszej połowie 2019 r. żółte pociągi przewoziły 3,1 mlnpasażerów.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl RegioJet kupiłrównież więcej wagonów sypialnych, aby skierować je do obsługi nocnychpociągach Praga – Koszyce.
Około 3,1 miliona pasażerów podróżowało długodystansowymipociągami RegioJet kursującymi w Czechach, Słowacji i Austrii w ciągupierwszych sześciu miesięcy tego roku. RegioJet nadal szybko się rozwija podwzględem liczby przewożonych pasażerów – przewożąc około 12% pasażerów więcej wporównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Ogółem około ćwierć milionanowych pasażerów skorzystało z pociągów RegioJet w pierwszej połowie rokuwięcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Więcej pasażerów korzysta z naszych pociągów, więcinwestujemy znaczne środki w rozwój naszej floty. Wzrasta obłożenie naszychpociągów, które stały się pierwszym wyborem dla klientów na liniach z Pragi doBrna, Bratysławy i Wiednia. Dlatego obecnie przygotowujemy się do zakupukolejnych stu wagonów, abyśmy mogli dalej zwiększać nasze możliwości. Dziękiwzrostowi liczby pasażerów oczekujemy również wzrostu naszych zysków w tym roku- o miliony euro – mówi Petr Kohoutek, dyrektor finansowy holdingustudenckiego, do którego należy RegioJet.
RegioJet wykorzysta na te cele środki pozyskane z ostatniejudanej emisji obligacji w celu powiększenia floty i wsparcia dalszego wzrostu. W czerwcuRegioJet zdołał sprzedać obligacje o wartości finansowej sięgającej prawie 1mld CZK (40 mln EUR).
RegioJet rozpoczął już realizację swoich planówinwestycyjnych dotyczących zakupu dodatkowych pojazdów. W ubiegłym tygodniukupił 18 kuszetek od Deutsche Bahn, które zamierza wykorzystać, aby jaknajszybciej wzmocnić swoje nocne pociągi na trasie Praga – Koszyce. Są toklimatyzowane wagony kolejowe o prędkości 200 km/h z zamkniętym systememtoaletowym i odpowiednimi wnętrzami, które wymagają jedynie minimalnych pracadaptacyjnych. Część nowo nabytych wagonów jest również w pełni przystosowanadla pasażerów na wózkach inwalidzkich – mają szersze drzwi wejściowe i korytarzoweoraz specjalny przedział dla wózków inwalidzkich i toaletę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W nadchodzących tygodniach nocne pociągi RJ1020 / RJ1021Koszyce – Praga – Koszyce będą zestawione z 18 wagonów i zaoferują znaczniewyższą przepustowość sięgającą 1000 pasażerów na pociąg.
W tym celu park lokomotyw RegioJet został również poszerzonyo kolejną lokomotywę Siemens Vectron, która jest niezbędna do prowadzenia ciężkichpociągów z 18 wagonami przez region Tatr Wysokich na Słowacji.
„