REGIOekspres – nowa jakość Przewozów Regionalnych
inforail
22.06.2010 12:03
REGIOekspres – nowa jakość Przewozów Regionalnych
Większość z ponad 3100 pociągów Przewozów Regionalnych to dawne połączenia osobowe obsługujące głównie lokalne relacje. Prawie 100 pociągów to interREGIO jeżdżące na trasach dalekobieżnych, o konkurencyjnych cenach i czasach przejazdu. 1 czerwca wystartowały cztery pociągi nowej kategorii REGIOekspres, które wyróżnia nowoczesny tabor. Wagony zostały zmodernizowane nie tylko pod względem wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego, ale też w kontekście zastosowania wielu interesujących rozwiązań technicznych i udogodnień dla pasażerów.
1 czerwca REGIOekspresy pojawiły się na trasach: Rzeszów –Kraków –Warszawa (Re WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY) oraz Szczecin –Poznań –Warszawa (Re MEWA). Pozostały dotychczasowe konkurencyjne czasy przejazdu (5-6 godzin) oraz atrakcyjne ceny (analogicznie: 44-46 zł za bilet normalny), bowiem w pociągach REGIOekspres obowiązuje taryfa interREGIO. Od lipca, za 2-złotową opłatą, będzie w nich można zarezerwować miejsce. Ich głównym atutem są klimatyzowane i monitorowane wagony bezprzedziałowe (niektóre z podziałem na klasę 1 i 2).
Przy fotelach znajdują się gniazdka 230 V umożliwiające zasilanie laptopa. Komputery przenośne mogą łączyć się z internetem, gdyż wagony są wyposażone w system bezprzewodowy typu Wi – Fi. Podróżny ma do dyspozycji indywidualny stolik, rozkładany z tyłu poprzedniego fotela, z bezpiecznym mocowaniem naczyń. Rozkładane są również poręcze foteli, dzięki czemu pasażer sam może zdecydować o ich położeniu.
W wagonach zastosowano nowy typ półek, które poza podstawową funkcją miejsca na bagaż, są wyposażone w elektroniczne wyświetlacze systemu rezerwacji miejsc zdalnie sterowane z komputera pokładowego. W części wagonu oznaczonej jako 1 klasa, w konstrukcji półek umieszczono punktowe lampy umożliwiające podróżnemu oświetlenie książki lub gazety, co poprawia komfort osób słabo widzących. Z myślą o tej grupie klientów, zgodnie z nowoczesnymi standardami, strefę poruszania się między fotelami w całym wagonie dodatkowo oznaczono liniami w żółtym jaskrawym kolorze.
Zarówno drzwi wejściowe do wagonu, jak i drzwi z przedsionka do przedziału są wyposażone w napęd pneumatyczno –elektryczny, dzięki czemu są otwierane przyciskiem. To rozwiązanie przyjazne dla podróżnych o mniejszej sprawności fizycznej, m.in. dla osób starszych, niepełnosprawnych, czy kobiet w ciąży. Drzwi wyposażone są w elektroniczny wyświetlacz informacji pozwalających podróżnemu upewnić się, czy wsiada do odpowiedniego pociągu, a nawet wagonu (kategoria, numer, relacja i nazwa pociągu, numer wagonu, trasa przejazdu, godzina odjazdu).
Wewnątrz wagonu znajdują się po cztery ekrany ciekłokrystaliczne umieszczone pod sufitem na krańcach i na środku wagonu –tak, by zapewnić wszystkim pasażerom możliwość dokładnego obserwowania informacji o pociągu, w tym aktualnej prędkości i najbliższej stacji, a także reklam lub filmów.
Niektóre wagony są przystosowane do przewozu rowerów, nart lub większego bagażu. Umożliwiają to odpowiednio zamocowane haki, stojaki i półki bagażowe, a także duże przestrzenie w tej części wagonu zapewniające wygodne manewrowanie sprzętem i ich bezpieczne rozmieszczenie.
W wagonach są miejsca specjalnie przeznaczone dla osób podróżujących na wózkach inwalidzkich, umożliwiające ich stabilny i bezpieczny przejazd. Także z myślą o łatwym dostępie dla niepełnosprawnych zbudowana jest kabina sanitarna WC.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024