Recepta na rekordowe wyniki przewozowe i handlowe
Patrząc na aktualne wyniki przewozowe i handlowe, to jest najlepszy okres w ponad 20-letniej historii spółki PKP Intercity; to efekt inwestycji w nowoczesny tabor - przekonywał wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz.
Wiceprezes zwrócił uwagę, że każdy kolejny miesiąc 2023 roku przynosi rekordy, jeśli chodzi o sprzedaż i liczbę przewiezionych pasażerów.
Rekordowe miesiące
„Styczeń 2023 r. był dla nas najlepszy ze wszystkich styczniów w naszej historii. Podobnie luty, marzec, kwiecień i maj. W okresie od stycznia do końca maja 2023 r. przewieźliśmy 25 mln pasażerów, czyli tyle samo, ile w całym roku 2014 - to pokazuje skalę zmian” - podkreślił Gontarz.
Zdaniem wiceszefa PKP Intercity, jeśli trend się utrzyma, to do końca tego roku z usług spółki skorzysta ponad 60 mln pasażerów.
Według Gontarza rosnąca popularność kolei jako środka transportu to efekt przede wszystkim inwestycji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Pasażerowie wybierają oczami. Widzą nowy lub zmodernizowany do najlepszych standardów tabor, czy to wagony, czy elektryczne zespoły trakcyjne, które zapewniają pełen komfort w trakcie podróży i po prostu wybierają te pociągi. Dlatego mamy takie, a nie inne wyniki przewozowe. I planujemy tych inwestycji o wiele więcej” - zaznaczył Gontarz.
Jak dodał, do 2030 r. spółka zainwestuje 27 mld zł „w ten sposób, aby z cezurą roku 2030 absolutnie każdy pociąg PKP Intercity składał się albo z nowego składu, albo ze zmodernizowanego do najnowszych standardów”.
Wiceprezes zwrócił też uwagę na dynamicznie rosnącą popularność e-biletu kolejowego.
„W kwietniu 2023 r. przekroczyliśmy magiczną barierę 75 proc. sprzedaży biletów w kanałach zdalnych, czyli 3 na 4 bilety były sprzedane albo przez internet, albo przez aplikację mobilną. To skokowy wzrost. Przed pandemią liczba sprzedawanych biletów online oscylowała w okolicach nieco powyżej 50 proc.” - dodał Gontarz.