Railjety co dwie godziny
inforail
06.09.2012 13:49
Railjety co dwie godziny
Od grudnia 2014 roku Railjety na trasie Praga –Brno –Wiedeń –Graz będą kursować co dwie godziny. To efekt współpracy kolej czeskich CD z austriackimi ÖBB. Na trasy wyjdzie siedem zestawów, co umożliwi osiągnięcie właśnie takiej częstotliwości. Pociągi zostaną też skomunikowane z połączeniami do Břeclavia a dalej również na Słowację i Węgry. To ważny krok w ciągłej poprawie naszych usług. Dzięki temu umocnimy swoją pozycję na rynku –powiedział Christian Kern, prezes zarządu ÖBB Holding. Co więcej od 2015 roku wszystkie połączenia międzynarodowe z i do Wiednia będą obsługiwane zestawami Railjet lub ICE. Dworzec Główny w Wiedniu ma natomiast pełnić ważną rolę centrum międzynarodowego, pasażerskiego transportu kolejowego. CD we współpracy z ÖBB dążą do stworzenia kolejowej osi wschód –zachód, niezależnie od istniejącej już siatki połączeń w schemacie północ –południe. Pierwsza z nich obejmuje trasę Budapeszt –Wiedeń –Salzburg –Monachiunm/Zurich, druga natomiast Praga –Wiedeń –Graz.
Railjet czyli wyższy standard podróżowania
Dzięki wprowadzeniu na linie łączące Austrię i Czechy Railjetów zwiększy się komfort podróżowania kolejami. Ma to stanowić ważny aspekt w konkurowaniu z połączeniami autobusowymi czy samolotowymi. Międzynarodowy sukces Railjetów i dobra współpraca z Siemensem i OBB nie tylko poprawi jakość połączeń między Austrią i Czechami, ale wprowadzi całkowicie nowy poziom jazdy, również w ruchu krajowym, pomiędzy dwoma największymi miastami w Republice Czeskiej, Pragą i Brnem – mówi Peter Žaluda, Prezes Zarządu Kolei Czeskich. Od 2014 r. Koleje Czeskie będą miały siedem Railjetów premium. Każdy z nich ma 206 m długości i 330 ton. 7-częściowe składy oferują ponad 400 miejsc siedzących. Wszystkie Railjety, które jeździć będą na trasie Praga – Brno – Wiedeń – Graz, wyposażone zostaną w restaurację i miejsca do przewozu rowerów. Każdy z nich będzie miał również system informacji pasażerskiej. Wyświetlacze poinformują o aktualnej prędkości podczas jazdy, położeniu pociągu i kolejnych stacjach. System elektronicznej rezerwacji pomoże łatwo znaleźć miejsca. Są one podzielone na trzy klasy: Bussines, pierwszą i drugą. Railjety Kolei Czeskich będą oferować te same standardy co austriackie zestawy. Railety są produkowane przez Siemensa i oparte na lokomotywie Taurus. Ich maksymalna prędkość to 230 km/h. Oprócz już wymienionych usług będą również wyposażone w strefy dla dzieci i miejsca na wózki inwalidzkie.
Railjety to nie jedyne nowe pojazdy wprowadzone do ruchu przez czeskiego przewoźnika. Spółka oddała w ostatnim czasie do eksploatacji prawie 200 nowych lub zmodernizowanych wagonów, lokomotyw i zespołów, takich jak RegioPanter , LINK czy RegioShuttle R1.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024