RailJetami Ceskich Drah z Pragi do Bratysławy
Jedne z najbardziej komfortowychzestawów, kursujących w Europie, czyli RailJety będą kursować z Pragi doBratysławy.
Informacje takie zostały potwierdzone przez przewoźnika.Składy mają zacząć jeździć w tej relacji na Słowację w połowie czerwca br.Pociąg wyruszy z Pragi o 19:50 i dojedzie do Bratysławy o 23:43. W drogę powrotnąwyruszy wcześnie rano o 5:10 i do czeskiej stolicy dotrze o 9:07.
Wyprodukowane przez Siemensa RailJety są eksploatowanie nie tylko w Czechach, ale równieżw Austrii. Ale można je spotkać również chociażby w Budapeszcie. Niestety aniCD ani OBB nie mają planów skierowania ich do Warszawy. A szkoda, bo to jedne znajbardziej komfortowych pociągów w Europie. Żeby nie być gołosłownymprzypomnijmy. Railjety oferują swoim pasażerom wysoki komfort i możliwośćszybkiego przemieszczania się. Na tych, którzy liczą na maksymalny komfortczeka klasa biznes. Do dyspozycji pasażerów jest też klasa pierwsza iekonomiczna. Pociągi, w każdej z tych części są przystosowane do obsługi osób oograniczonej sprawności ruchowej. Duży nacisk został położony na wygodę rodzinpodróżujących z dziećmi. Zestawy Railjet CD (Siemens Viaggio Comfort) oferujądla pasażerów takie udogodnienia jak:
– Rozkładane, regulowane, skórzane siedzenia z odpowiedniąprzestrzenią wokół w klasie biznes;
– Miejsca w pierwszej klasie ze skórzanymi, rozkładanymifotelami i podnoszonymi lub składanymi stolikami;
– Gniazdka elektryczne 230 V do zasilania małych urządzeńelektronicznych, takich jak laptopy, telefony komórkowe, tablety;
– Nowoczesne zaplecze gastronomiczne;
– Przestrzeń dla osób na wózkach inwalidzkich, w tymprzystosowane toalety do ich obsługi, a także platformy wjazdowe do wagonów;
– Miejsce dla pasażerów z dziećmi, w tym zamkniętąprzestrzeń dla osób z wózkiem dla dzieci;
– Schowek na rowery;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Przechowalnię bagażu widzianą z siedzenia;
– Nowoczesny sprzęt audio-wizualny oraz system informacji zwyświetlaczem LCD;
– Klimatyzowane wnętrze;
– Szerokie przejścia, przystosowane do potrzeb osóbniepełnosprawnych.
Siedmioczłonowy Railjet CD posiada łącznie 442 miejsc, zczego 6 w klasie biznes i 42 w pierwszej klasie. Składy mogą kursować zprędkością do 230 km/h. Ich długość bez lokomotywy wynosi 185 m, a waga 350ton. Olbrzymią zaletą RailJetów jest to, że w awaria jednego z wagonów czynawet lokomotywy nie powoduje konieczności odstawienia całego składu, tak jakma to miejsce w przypadku ezt-ów.
„