Rail Capital Partners chce pozyskać 12 lokomotyw

inforail
07.12.2018 07:00

Rail CapitalPartners, czyli pool taborowy, będący wspólnym dziełem PESY i PFR, chcepozyskać 12 lokomotyw trakcyjnych.

Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest równieżdostawa wyprawki oraz świadczenie usług utrzymania lokomotyw przez okres 72miesięcy, liczony dla każdej lokomotywy z osobna od dnia protokolarnego odbioru.Zamawiający zastrzega ponadto sobie prawo do udzielenia zamówień dodatkowych,nieobjętych przedmiotem zamówienia podstawowego w wysokości nieprzekraczającej50 % wartości przedmiotu zamówienia podstawowego.

Żeby wziąć udział w przetargu trzeba wykazać siędoświadczeniem, tj. posiadać zdolność techniczną lub zawodową oraz potencjałtechniczno-organizacyjny i personel umożliwiający realizację zamówienia.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów spełniwykonawca, który

1) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składaniaofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie,wykonał dostawę (dostawy) nie mniej niż 5 fabrycznie nowych lokomotywdopuszczonych do eksploatacji na terenie RP.

2) dysponuje:

a) co najmniej 10 pracownikami wykonującymi spawanie ręcznelub częściowo zmechanizowane stali, który zdali egzamin kwalifikacyjny,

b) co najmniej 1 pracownikiem wykonującym badanianieniszczące posiadającym co najmniej 2 stopień uprawnień,

c) zapleczem technicznym do świadczenia usług utrzymania Lokomotywwraz z następującym wyposażeniem:

— suwnica co najmniej 25T,

— podnośniki kutruffa co najmniej 4X15T,

— zapadania,

— waga,

— zaplecze socjalne i magazynowe.

Oferty można składać do 21 stycznia 2019 roku.

Lokomotywy, które chce pozyskać zamawiający mają byćfabrycznie nowe i w dniu dostawy muszą posiadać wszystkie dopuszczenia do eksploatacjina terenie Polski, w tym zezwolenie zgodnie z TSI.

Przewidywany termin dostawy pierwszej lokomotywy to 18miesięcy, a ostatniej to 30 miesięcy od udzielenia zamówienia.

Ocenie podlegać będą: cena, w tym cena utrzymania napoziomie P4, moc silnika spalinowego modułu dojazdowego, co świadczy o tym, żezamawiający chce pozyskać elektrowozy, właśnie z modułem dojazdowym, długośćokresu gwarancji, gwarancja gotowości technicznej oraz montaż kabiny WC jakoosobny moduł przedziału maszynowego.

Wymagania co do samych lokomotyw są następujące:

Zasadnicze parametry techniczne

Wymaganie

Przeznaczenie

Uniwersalna przystosowana do przewozów intermodalnych.

Szerokość toru

1435 mm

Zasilanie

3 kV DC

Moc ciągła

5 600 kW

Skrajnia

UIC 505 – 1, PN-EN 15273-2:2013

Całkowita maksymalna masa lokomotywy w pełni wyposażonej wpaliwo, olej, wodę, piasek

≤ 80,0 t

Zamawiający dopuszcza dostawę lokomotywy omasie max do 84 ton jeżeli Wykonawca przed dostawą uzyska zgodę zarządcy infrastruktury dopuszczenia na sieci PKP PLK S.A dla linii kategorii VII-P i VII-M.

Nacisk koła na szynę max.

<196 kN

Zamawiający dopuszcza dostawę lokomotywy omasie max do 84 ton jeżeli Wykonawca przed dostawą uzyska zgodę zarządcy infrastruktury dopuszczenia na sieci PKP PLK S.A dla linii kategorii VII-P i VII-M.

Siła pociągowa rozruchowa

min 300 kN

Ilość osi lokomotywy

4, w układzie Bo'Bo'

Maksymalna prędkość eksploatacyjna

Maksymalna prędkość eksploatacyjna ≥ 160 km/h.

Pojazd musi mieć możliwość prowadzenia pociągu z maksymalnym obciążeniem pojazdu 3200 ton na pochyleniu 6 ‰.

Promień łuku toru min

100 m

Minimalny promień krzywizny toru w płaszczyźnie pionowej

300 m

Możliwe niezrównoważone przyspieszenie odśrodkowe w płaszczyźnie główki szyny

≥ 1 m/s2

Napięcie obwodów pomocniczych

3×400 V AC; 24 V DC

Poziom hałasu zewnętrznego

wg PN-EN ISO 3095:2013 i zgodny z TSI na dzień oddawania pojazdu do ruchu.