Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Radom w obronie „ósemki”

inforail
06.02.2011 17:28
Prezydent Andrzej Kosztowniak wystosował do Ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka pismo, w którym w imieniu radomian wyraża protest przeciwko rządowym zamiarom odłożenia na bliżej nieokreślony czas realizacji tak istotnej dla naszego miasta inwestycji, jaką jest modernizacja kolei na trasie Radom-Warszawa.
Jest to kolejny, po obcięciu realizacji dróg ekspresowych, cios dla Radomia – czytamy w piśmie. Prezydent Andrzej Kosztowniak wskazuje na fatalne dla naszego miasta konsekwencje braku realizacji modernizacji torów do Warszawy: 'Trasa kolejowa nr 8, obok budowy dróg ekspresowych S7 i S12, jest dla mieszkańców regionu radomskiego ogromną szansą rozwoju społeczno –gospodarczego, szansą na nowe miejsca pracy, tym bardziej, że region charakteryzuje się wysokim strukturalnym bezrobociem. Szybkie i wygodne połączenie z Warszawą zwiększa szansę powodzenia dla Lotniska Radom –Sadków. Bez właściwej komunikacji ze stolicą możemy pogrzebać nasze nadzieje na zainteresowanie przedsiębiorców z zewnątrz lokowaniem swoich inwestycji w Radomiu. Miasto zostanie pozbawione wielu korzystnych wpływów, jakie wywarłyby we właściwym czasie zrealizowane inwestycje drogowe i kolejowe. Radomski obszar problemowy potrzebuje wielu inwestycji, w tym kolejowych, aby powoli acz skutecznie niwelować zapóźnienia gospodarcze i społeczne względem innych obszarów kraju, w mojej ocenie faworyzowanych przez tzw. ”gremia decyzyjne”w Polsce. Taka polityka transportowa państwa jest nieuzasadniona i krzywdząca dla wszystkim mniejszych miast, które i tak, aby dorównać większym, muszą pokonywać szereg innych trudności i wielokrotnie więcej się starać w wielu dziedzinach.’
 'Nie podważam słuszności przeniesienia części środków finansowych Unii Europejskiej z inwestycji kolejowych na drogi, skoro istnieje zagrożenie ich niewykorzystania. Dziwnym trafem jednak, to właśnie znowu Radom zostaje umieszczony na liście projektów zagrożonych przesunięciem realizacji ogromnie ważnej dla miasta inwestycji kolejowej na bliżej nieokreślony termin. Dlaczego to mieszkańcy Radomia mają ponosić konsekwencje opóźnień, których przyczyny leżą po stronie PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządcy infrastruktury kolejowej? Dlaczego daje Pan przyzwolenie na kolejne zaprzepaszczenie szansy rozwoju naszego miasta?’ – pyta Prezydent Andrzej Kosztowniak.
Poniżej publikujemy treść petycji. Jeśli wyraża ona i Twoje poglądy – podpisz ją i wyślij do Ministra Infrastruktury na adres: [email protected] :
Do Ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka
Panie Ministrze!
Kolejny, po obcięciu realizacji dróg ekspresowych, cios dla Radomia. Modernizacja trasy kolejowej nr 8 Warszawa –Radom odłożona na później.
Nie podważam słuszności przeniesienia części środków finansowych Unii Europejskiej z inwestycji kolejowych na drogi, skoro istnieje zagrożenie ich niewykorzystania.
Dziwnym trafem jednak, to właśnie znowu Radom zostaje umieszczony na liście projektów zagrożonych przesunięciem realizacji ogromnie ważnej dla miasta inwestycji kolejowej na bliżej nieokreślony termin. Dlaczego to mieszkańcy Radomia mają ponosić konsekwencje opóźnień, których przyczyny leżą po stronie PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządcy infrastruktury kolejowej? Dlaczego daje Pan przyzwolenie na kolejne zaprzepaszczenie szansy rozwoju naszego miasta?
Trasa kolejowa nr 8, obok budowy dróg ekspresowych S7 i S12, jest dla mieszkańców regionu radomskiego ogromną szansą rozwoju społeczno –gospodarczego, szansą na nowe miejsca pracy, tym bardziej, że region charakteryzuje się wysokim strukturalnym bezrobociem. Szybkie i wygodne połączenie z Warszawą zwiększa szansę powodzenia dla Lotniska Radom –Sadków. Bez właściwej komunikacji ze stolicą możemy pogrzebać nasze nadzieje na zainteresowanie przedsiębiorców z zewnątrz lokowaniem swoich inwestycji w Radomiu. Miasto zostanie pozbawione wielu korzystnych wpływów, jakie wywarłyby we właściwym czasie zrealizowane inwestycje drogowe i kolejowe. Radomski obszar problemowy potrzebuje wielu inwestycji, w tym kolejowych, aby powoli acz skutecznie niwelować zapóźnienia gospodarcze i społeczne względem innych obszarów kraju, w mojej ocenie faworyzowanych przez tzw. ”gremia decyzyjne”w Polsce. Taka polityka transportowa państwa jest nieuzasadniona i krzywdząca dla wszystkim mniejszych miast, które i tak, aby dorównać większym, muszą pokonywać szereg innych trudności i wielokrotnie więcej się starać w wielu dziedzinach.
Ja niżej podpisana/y zwracam się do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka o zweryfikowanie stanowiska w kwestii przesunięcia modernizacji trasy kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa –Radom na odległy termin i przywrócenie jej do realizacji w szybkim czasie.