Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Radom: Modernizacja linii kolejowej

inforail
11.03.2006 22:28
Obcięto fundusze na modernizację odcinka kolejowego na linii Radom – Kielce, ale odetchnąć mogą radomianie dojeżdżający do stolicy –informuje Gazeta Wyborcza. Na tej trasie za kilka lat pociągi mają mknąć z prędkością 160 km na godzinę. Jak poinformował na spotkaniu ze świętokrzyskim samorządowcami Zbigniew Szafrański, wiceprezes Polskich Linii Kolejowych, Ministerstwo Transportu obcięło o półtora miliarda dotację na modernizację linii Warszawa – Kielce – Kraków. Mniej pieniędzy zostanie przeznaczonych na przebudowę trasy Radom – Skarżysko-Kamienna – Kielce. PKP nie rezygnuje jednak z przeprowadzenia na tym odcinku prac remontowych. – Będziemy chcieli przy wykorzystaniu własnych pieniędzy i funduszu kolejowego przystosować go do prędkości 120 i 100 km na godzinę – mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. Jak wyjaśnia, koszty przebudowy trasy, tak aby pociągi mogły po niej jeździć z szybkością 160 km na godzinę (jak pierwotnie przewidywano), byłyby bardzo duże. – W wielu miejscach konieczne byłoby przesunięcie torów i wybudowanie nowych nasypów, żeby zmienić geometrię torów. Niektóre zakręty są zbyt ostre, aby pociągi mogły wchodzić w nie z dużą prędkością – dodaje Łańcucki. Spać spokojnie mogą radomianie często podróżujący do stolicy. – Jeśli chodzi o modernizację linii Warszawa – Radom, to nic się nie zmienia. Tu pociągi po zakończeniu prac będą osiągały planowaną prędkość 160 km na godzinę – uspokaja rzecznik. Na razie jednak nie wiadomo, czy powstanie drugi tor na trasie Radom – Warka. – To określi dopiero studium wykonalności – wyjaśnia Łańcucki. Szczegóły w Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/radom/1,35219,3199763.html