Radom: Modernizacja linii kolejowej
inforail
11.03.2006 22:28
Radom: Modernizacja linii kolejowej
Obcięto fundusze na modernizację odcinka kolejowego na linii Radom – Kielce, ale odetchnąć mogą radomianie dojeżdżający do stolicy –informuje Gazeta Wyborcza. Na tej trasie za kilka lat pociągi mają mknąć z prędkością 160 km na godzinę. Jak poinformował na spotkaniu ze świętokrzyskim samorządowcami Zbigniew Szafrański, wiceprezes Polskich Linii Kolejowych, Ministerstwo Transportu obcięło o półtora miliarda dotację na modernizację linii Warszawa – Kielce – Kraków. Mniej pieniędzy zostanie przeznaczonych na przebudowę trasy Radom – Skarżysko-Kamienna – Kielce. PKP nie rezygnuje jednak z przeprowadzenia na tym odcinku prac remontowych. – Będziemy chcieli przy wykorzystaniu własnych pieniędzy i funduszu kolejowego przystosować go do prędkości 120 i 100 km na godzinę – mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. Jak wyjaśnia, koszty przebudowy trasy, tak aby pociągi mogły po niej jeździć z szybkością 160 km na godzinę (jak pierwotnie przewidywano), byłyby bardzo duże. – W wielu miejscach konieczne byłoby przesunięcie torów i wybudowanie nowych nasypów, żeby zmienić geometrię torów. Niektóre zakręty są zbyt ostre, aby pociągi mogły wchodzić w nie z dużą prędkością – dodaje Łańcucki. Spać spokojnie mogą radomianie często podróżujący do stolicy. – Jeśli chodzi o modernizację linii Warszawa – Radom, to nic się nie zmienia. Tu pociągi po zakończeniu prac będą osiągały planowaną prędkość 160 km na godzinę – uspokaja rzecznik. Na razie jednak nie wiadomo, czy powstanie drugi tor na trasie Radom – Warka. – To określi dopiero studium wykonalności – wyjaśnia Łańcucki. Szczegóły w Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/radom/1,35219,3199763.html
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zielona Góra: Szynobusem do Niemiec
14.05.2009
Warszawa: Żubr wyjechał z puszczy
14.05.2009
Budapeszt: Nowy kodeks kolejowy
14.05.2009
Gdynia: Newag zmodernizuje EN71 SKM
13.05.2009
Warszawa: Noc Muzeów z PKP Intercity
13.05.2009
Poznań: Pożar wagonu z bezdomnymi
13.05.2009
Metra- królestwo wagonów galeryjnych
12.05.2009
Warszawa: Z Warsem od morza do Tatr
08.05.2009
Więcej z Działu Producenci
Szerokotorowe lokomotywy spalinowe KZ
28.04.2009
Olsztyn: Pesa dostarczy 3 nowe SZT
24.04.2009
Rosyjskie wagony pasażerskie
24.02.2009
Bydgoszcz: 2 składy ATR220 dla FNM
19.02.2009
Katowice: Awarie Flirtów
23.01.2009
Toruń: Nowe wagony z bydgoskiej PESA
23.12.2008
Opole: Dotarł kolejny autobus szynowy
22.12.2008
Autosan dla transportu kolejowego
25.11.2008
Dwutygodniowy przegląd aktualności
12.08.2008
Nowy Sącz: Kolejne 311D dla LHS
11.08.2008
Toruń: PKP CARGO WAGON z certyfikatem
23.07.2008
Więcej z Działu Infrastruktura
Sopot: PRK 7 wykona remont peronu
06.05.2009
Toruń: Rozbiórka nastawni Tr-10
16.04.2009
Katowice: Remont rozjazdu
16.04.2009
Lublin: Remont dworca Włoszczowa
20.03.2009