TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Puszatszabolcs: Stadler otwiera zakłady naprawy taboru oraz otrzymuje zamówienie na dalsze 30 zespołów.
Puszatszabolcs: Stadler otwiera zakłady naprawy taboru oraz otrzymuje zamówienie na dalsze 30 zespołów.
inforail
07.05.2007 14:44
Puszatszabolcs: Stadler otwiera zakłady naprawy taboru oraz otrzymuje zamówienie na dalsze 30 zespołów.
W piątek 4 maja 2007 oddano do użytku zakłady naprawcze taboru kolejowego szwajcarskiej firmy Stadler Busnagg AG w Pusztaszabolcs na Węgrzech. W uroczystości udział wziął dyrektor generalny MÁV István Heinczinger, sekretarz stanu w ministerstwie gospodarki i komunikacji Ábel Garamhegyi oraz dyrektor Stadler Trains Magyarország SA Zoltán Dunai. Inwestycję zrealizowano za cenę 2,4 miliardów forintów i to wyłącznie z funduszy firmy Stadler Busnagg AG. W zakładach tych odbędą się przeglądy, mycie, naprawy i remonty składów Flirt, które w ilości 30 sztuk, za cenę 144,6 milionów euro Węgry zakupiły od szwajcarskiej firmy.
Według informacji udzielonych przedstawicielom prasy przez dyrektora Heinczingera MÁV jest zadowolony z nadesłanych pociągów podmiejskich, z których kilka regularnie już kursuje i dlatego jeszcze w tym roku otrzyma zamówienie na kolejne 30 składów. MÁV nie wyklucza także możliwości dalszych zakupów Flirtów i to w większej ilości. Oznacza to jedno: Stadler będzie mógł zbudować planowaną w Székesfehérvár fabrykę montującą te składy. Inwestycja ta pochłonie 15 miliardów forintów (cena 12 składów Flirt), z czego około 6 miliardów włoży państwo węgierskie tytułem stworzenia miejsc pracy. Podstawą zakupów jest finansowanie tych kontraktów, na które MÁV jeszcze w tym roku ogłosi przetarg, a który jedynie resort musi zatwierdzić. Z ramienia Stadlera dyr. Zoltán Dunai potwierdził, że w Székesfehérvár planowaną fabrykę zbudują.
Według informacji otrzymanej od dyr. Dunai, Stadler AG Busnagg obecnie bierze udział w przetargach na dostarczenie pociągów w Rumunii, na Litwie i na Łotwie. Jeżeli przetargi te wygrają, pociągi te budowane będą już na Węgrzech z części nadesłanych ze Szwajacrii i z Niemiec. ZNTK w Pusztaszabolcs zatrudnia obecnie 25 robotników, ale jeszcze do końca tego roku zwiększą stan osobowy do 35 ludzi, a wraz z nadejściem wszystkich 60 pociągów na Węgry wzrośnie ono do ponad stu. Flirty Stadlera kursować będą na zachodzie Węgier, na trasach: nr.30a Budapest-Székesfehérvár (67 km), nr 40a Budapest-Pusztaszabolcs (53 km) oraz nr.1 Budapest-Tatabánya (64 km).
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024