Push&pulle w tunelu podmiejskim
inforail
01.03.2013 15:09
Push&pulle w tunelu podmiejskim
Od 1 marca 2013 roku pociągi Kolei Mazowieckich zestawione z wagonów piętrowych i lokomotyw TRAXX mogą jeździć podmiejskim tunelem średnicowym w Warszawie. Dzięki temu niektóre połączenia obsługiwane do tej pory elektrycznymi zespołami trakcyjnymi zostały zmienione na pociągi „push-pull”. Spółka Koleje Mazowieckie otrzymała informację od PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o możliwości jazdy pociągów „push-pull”przez podmiejski tunel średnicowy. Wjazd składów typu „push-pull”torami linii średnicowej przeznaczonymi dla ruchu pasażerskiego umożliwiły prace w tunelu, wykonane w 2012 roku przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Roboty realizowane były w nocy, bez utrudnień dla ruchu pociągów. Polegały na wykonaniu izolacji stropu oraz regulacji sieci trakcyjnej w tunelu. Prace poprzedzone były badaniami i ekspertyzą naukowców z Politechniki Łódzkiej.
Pociągi „push-pull”uruchamiane przez Koleje Mazowieckie, wykorzystywane są przede wszystkim do obsługi połączeń przyspieszonych i kursują na wszystkich liniach w godzinach szczytów przewozowych. Jednak dzięki przeprowadzonej modernizacji średnicowego tunelu podmiejskiego, Spółka może wykorzystać je również do obsługi niektórych połączeń zwykłych. Zmiana dotyczy połączeń realizowanych poza godzinami szczytu, na liniach do Skierniewic, Radomia, Skarżyska Kamiennej, Dęblina, Żyrardowa oraz Łowicza. W nowym zestawieniu kursuje: 8 pociągów codziennych, 12 pociągów w C (sobota, niedziela i święta), 4 pociągi w D (od poniedziałku do piątku) oraz 2 pociągi w niedziele i 2 pociągi w soboty.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024