Push&pulle w tunelu podmiejskim

inforail
01.03.2013 15:09
Od 1 marca 2013 roku pociągi Kolei Mazowieckich zestawione z wagonów piętrowych i lokomotyw TRAXX mogą jeździć podmiejskim tunelem średnicowym w Warszawie. Dzięki temu niektóre połączenia obsługiwane do tej pory elektrycznymi zespołami trakcyjnymi zostały zmienione na pociągi „push-pull”. Spółka Koleje Mazowieckie otrzymała informację od PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o możliwości jazdy pociągów „push-pull”przez podmiejski tunel średnicowy. Wjazd składów typu „push-pull”torami linii średnicowej przeznaczonymi dla ruchu pasażerskiego umożliwiły prace w tunelu, wykonane w 2012 roku przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Roboty realizowane były w nocy, bez utrudnień dla ruchu pociągów. Polegały na wykonaniu izolacji stropu oraz regulacji sieci trakcyjnej w tunelu. Prace poprzedzone były badaniami i ekspertyzą naukowców z Politechniki Łódzkiej.
Skład push&pull w tunelu średnicowym
Pociągi „push-pull”uruchamiane przez Koleje Mazowieckie, wykorzystywane są przede wszystkim do obsługi połączeń przyspieszonych i kursują na wszystkich liniach w godzinach szczytów przewozowych. Jednak dzięki przeprowadzonej modernizacji średnicowego tunelu podmiejskiego, Spółka może wykorzystać je również do obsługi niektórych połączeń zwykłych. Zmiana dotyczy połączeń realizowanych poza godzinami szczytu, na liniach do Skierniewic, Radomia, Skarżyska Kamiennej, Dęblina, Żyrardowa oraz Łowicza. W nowym zestawieniu kursuje: 8 pociągów codziennych, 12 pociągów w C (sobota, niedziela i święta), 4 pociągi w D (od poniedziałku do piątku) oraz 2 pociągi w niedziele i 2 pociągi w soboty.