Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Push&pulle PESY jadą na testy

inforail
14.07.2015 13:11

Tak, jak informowaliśmy na łamach InfoRail, PESA kończyprodukcję pierwszych zestawów polskich ?push-pulli? dla Kolei Mazowieckich.Dziś informacje te potwierdził przewoźnik. W najbliższych dniach zostanąprzeprowadzone jazdy techniczne z prędkością do 160 km/h środkowych wagonów piętrowych na trasach PKP PLK.

– Jazdy techniczne wagonów środkowych, którerozpoczniemy dzisiaj mają na celu sprawdzenie parametrów pracyposzczególnych elementów układów oraz prawidłowego funkcjonowania instalacji iurządzeń, jako całości. Będziemy obserwować zachowanie pojazdu podczas hamowania,przyśpieszania oraz jazdy przy prędkości konstrukcyjnej 160 km/h ? powiedziałszef kontraktu pojazdów piętrowych w PESA Maciej Walczak.

Przypomnijmy, że zgodnie z umową podpisaną w kwietniu 2014 roku PESAwykona dla Kolei Mazowieckich 22 wagony piętrowe oraz 2 lokomotywy elektryczne.Koleje Mazowieckie posiadają obecnie 37 wagonów piętrowych (26 środkowych i 11sterowniczych) oraz 11 lokomotyw TRAXX P160 DC firmy Bombardier Transportationi są wśród polskich przewoźników kolejowych pionierem pod względemwykorzystania możliwości, jakie daje uruchamianie pociągów w systemie?push-pull?. Wartość kontraktu z PESĄ to około 278 mln zł, z czego blisko 180mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Wagony od PESY to pierwsze polskie ?push-pulle?. Posiadają nowoczesnydesign, połączony z przestronnymi wnętrzami, wygodnymi fotelami, klimatyzacją,nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej, a także dostępem do internetu.Dla bezpieczeństwa podróżnych zostanie w nich zainstalowany monitoring. Wwagonach sterowniczych znajdą się także strefy dla osób niepełnosprawnych, zczęścią gastronomiczną, toaletą oraz wejściami wyposażonymi w platformyumożliwiające wjazd osobom na wózkach inwalidzkich.

– Sukcesywnie rozbudowujemy nasz park taborowy o kolejne nowoczesnepojazdy. Obecnie trwają odbiory Impulsów z Newagu, a za chwilę będziemyodbierać pierwsze polskie ?push-pulle?. Dzięki dodatkowym piętrusom oraz dwómlokomotywom będziemy mogli polepszyć ofertę pociągów przyspieszonych. Chcemyaby dojazd do pracy z bardziej odległych miast jak Radom, Dęblin, czy Płockstawał się coraz bardziej komfortowy ? mówi Czesław Sulima, członek zarząduKolei Mazowieckich.