Punkt Utrzymania Taboru w Czeremsze do likwidacji?
inforail
19.12.2014 12:15
Punkt Utrzymania Taboru w Czeremsze do likwidacji?
Niezależny Samorządny Związek Zawodowych Pracowników Kolejowych w Czeremsze PKP Cargo SA oraz Niezależny Samorządny Międzyzakładowy Związek Zawodowy Maszynistów i NSZZ 'Solidarność’ przekazały informacje, z których wynika, że PKP Cargo SA chciały zlikwidować w Czeremsze Punkt Utrzymania Taboru i przenieść zatrudnionych pracowników do Sekcji Utrzymania i Napraw Taboru w Białymstoku. W ocenie związków zawodowych decyzja zarządu nie jest związana z programem optymalizacji kosztów działalności spółki i uwzględnieniem lokalnych kierunków inwestycyjnych. W 2013 r. miała być zakończona budowa PUT w Siemianówce, który w założeniu miał integrować potrzeby taborowe rejonu Czeremchy i Siemianówki. Jak okazuje się, wybudowano jedynie terminal kontroli fitosanitarnej i kontenerową stację paliw. Punkt utrzymania taboru nie powstał.
Budowa PUT w Siemianówce i przeniesienie pracowników miało racjonalne uzasadnienie i było optymalnym rozwiązaniem. W dzisiejszej sytuacji wzmożonych przewozów na liniach 31 i 32 oraz zamknięcia trasy Warszawa –Białystok likwidacja PUT w Czeremsze nie znajduje uzasadnienia. Utrzymanie taboru i wszelkie naprawy wykonywane w Białymstoku nie stanowią racjonalizacji kosztów działalności.
Z wyjaśnień przekazanych do MIR przez PKP Cargo SA wynika, że w chwili obecnej zarząd spółki nie podjął jeszcze decyzji w sprawie likwidacji Punktu Utrzymania Taboru w Czeremsze. PKP Cargo SA na bieżąco i w trybie ciągłym prowadzi analizy dotyczące wykorzystania potencjału poszczególnych punktów utrzymania taboru, ich efektywności i rentowności w aspekcie ponoszonych kosztów stałych, dążąc do optymalizacji kosztów funkcjonowania całego obszaru utrzymania. Jest to proces niezbędny z punktu widzenia konieczności poprawy efektywności funkcjonowania spółki PKP Cargo SA na wysoce konkurencyjnym rynku kolejowych przewozów towarowych. Według zapewnień PKP Cargo SA powyższe analizy w szczególny sposób uwzględniają potrzeby spółki wynikające z wielkości pracy przewozowej realizowanej w poszczególnych rejonach Polski, a wszelkie ewentualne zamierzenia wynikające z prowadzonych analiz, dotyczące ewentualnych przyszłych zmian organizacyjnych w obszarze utrzymania taboru, będą uwzględniały wszelkie istotne aspekty, w szczególności mające wpływ na efektywność realizowanych procesów.
Zdaniem spółki PKP Cargo SA powyższe działania są niezbędne, m.in. w związku z postanowieniami obowiązującego w spółce paktu gwarancji pracowniczych, który gwarantuje większości pracowników zatrudnienie w uzgodnionych okresach. W Punkcie Utrzymania Taboru w Czeremsze gwarancję zatrudnienia posiadają wszyscy pracownicy zatrudnieni w obszarze utrzymania taboru (łącznie 20 osób), w tym 18 przez okres 10 lat.
Z informacji przekazanych przez PKP Cargo SA wynika, iż przeniesienie pracowników Punktu Utrzymania Taboru w Czeremsze do Białegostoku nie wiąże się w żaden sposób z zamiarem likwidacji tego punktu, a dotyczy jedynie bieżących działań operacyjnych, mających na celu chwilowe wzmocnienie punktu w Białymstoku, który realizuje zwiększoną liczbę zadań utrzymaniowych przy lokomotywach serii ST44, kluczowych dla PKP Cargo SA w tym rejonie, w okresie trwającego szczytu przewozowego. Nie zmienia to jednak faktu, że PUT w Czeremsze jest cały czas zagrożony likwidacją. O dalszych jego losach postaramy się informować na łamach InfoRail.
Na podstawie materiałów Sejmu RP
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024