Przyszłość wg Siemensa: Tańsze pojazdy jednocześnie bardziej niezawodne
W jakim kierunkupójdzie rynek szynowy, zwłaszcza pod kątem produkcji i dostaw nowych pojazdów?Na te pytania odpowiada Krzysztof Celiński dyrektor branży Mobility w Siemensie.
? Po 2022 rokuzdolności finansowe kolei, z uwagi na zakończenie kilku istotnych modernizacji,powinny być wysokie. Sfinalizowany zostanie wtedy także program budowy dróg iautostrad w Polsce, współfinansowany przez UE. Będzie to najlepszy moment bypowrócić do koncepcji budowy kolei dużych prędkości ? uważa KrzysztofCeliński.
Kierunkiinnowacyjności w taborze kolejowym w dużym stopniu zależeć będą od zmianzachodzących w konkurujących z kolejnictwem gałęziach transportu. Przewidywanemasowe pojawienie się autonomicznych samochodów elektrycznych, zmianaprzyzwyczajeń społecznych związanych z podróżowaniem (sukces Ubera), a nawetwykonywaniem pracy poza siedzibą zakładu pracy, będą miały istotny wpływ nakonstrukcje i wyposażenie pojazdów szynowych w przyszłości ? wyjaśniaCeliński.
Dyrektor branży Mobility wskazuje także w jakim kierunkupowinien ewoluować tabor. Pojazdy będąmusiały być tańsze w projektowaniu i produkcji, bardziej niezawodne ijednocześnie tańsze w utrzymaniu. Właśnie w tym kierunku zmierza Siemens, czegoprzykładem może być nowy regionalny pociąg Mireo, czy wielosystemowe, modułowelokomotywy Vectron, używane przez PKP Cargo czy DB Cargo ? zapowiada.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„