Przyszłość „ósemek” dalej pod znakiem zapytania
PKP Intercity ponownie unieważniły przetarg na wykonanie napraw P4 siedmiu lokomotyw EP08.
Było za drogo.
Unieważnienie
Oferty w postępowaniu złożyło trzech Wykonawców:
1. MR Train S.A.;
2. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego Sp. z o.o.;
3. Konsorcjum firm: COMPREMUM S.A. oraz TRANSTRAIN Sp. z o.o.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oferta z najniższą ceną, tj. oferta Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego Sp. z o.o. o wartości brutto 10 588 689,93 zł, netto 8 608 691,00 zł, jest wyższa o 43,69%, tj. o kwotę brutto 3 219 495,46 zł, netto 2 617 475,98 zł, od kwoty, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynoszącej brutto 7 369 194,47 zł, netto 5 991 215,02 zł.
Druga w kolejności pod względem ceny oferta, tj. oferta MR Train S.A., o wartości brutto 10 871 347,62 zł, netto 8 838 494,00 zł, jest wyższa o 47,52%, tj. o kwotę brutto 3 502 153,15 zł, netto 2 847 278,98 zł, od kwoty, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Natomiast trzecia w kolejności pod względem ceny oferta, tj. oferta konsorcjum firm: COMPREMUM S.A. oraz TRANSTRAIN Sp. z o.o., o wartości brutto 13 586 104,84 zł, netto 11 045 613,67 zł, jest wyższa o 84,36%, tj. o kwotę brutto 6 216 910,37 zł, netto 5 054 398,65 zł, od kwoty, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Ze względu na okoliczność, iż oferta z najniższą ceną znacznie przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający odstąpił od badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej i postanowił unieważnić postępowanie bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty uznając, że nie zwiększy kwoty.