Przystanek Wrocław Szczepin w czerwcu. Ma integrować kolej z komunikacją miejską
Blisko 46 mln zł będzie kosztować budowa przystanku Wrocław Szczepin oraz związana z tą inwestycją przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą.
W efekcie inwestycji, która zakończy się w czerwcu, powstanie punkt przesiadkowy między koleją a komunikacją miejską.
Dwa tory
W minionym tygodniu zakończył się kolejny etap inwestycji związanej z budową przystanku Wrocław Szczepin - pociągi obok budowanego przystanku, pomiędzy stacjami Wrocław Mikołajów i Nadodrze, mogą jeździć już dwoma torami. Do tej pory wykonawca prowadził roboty z zachowaniem ruchu po jednym torze na linii, gdzie w ciągu doby przejeżdża ponad 150 składów – poinformował PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Rzecznik dodał, że budowa przystanku Wrocław Szczepin powinna zakończyć się w czerwcu. "Przystanek będzie stanowić dogodny punkt przesiadkowy w komunikacji aglomeracyjnej Wrocławia" – powiedział rzecznik.
W ramach inwestycji przebudowywany jest wiadukt kolejowy nad ul. Długą. "Nowy, trzykrotnie szerszy obiekt, pozwoli na usprawnienie miejskiej komunikacji" – wskazał Siemieniec.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
46 mln zł
Budowa nowego przystanku i przebudowa wiaduktu będzie kosztować blisko 46 mln zł, z czego niemal 35 mln zł to środki unijne.
Siemieniec przypomniał, że Wrocław Szczepin to kolejny nowy przystanek w aglomeracji wrocławskiej. Pod koniec 2019 roku oddano przystanek Mokronos Górny. Budowany jest nowy przystanek Iwiny na trasie w kierunku Strzelina. Wcześniej powstały przystanki Wrocław Stadion, Wrocław Różanka i Wrocław Grabiszyn.(PAP)