Przewozy Regionalne zostaną na Pomorzu co najmniej do 2024 r. a PKP SKM do 2030 r.
Województwo Pomorskieopublikowało wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące świadczenia usługpublicznych na kolejowe przewozy pasażerskie.
Zostaną one powierzone operatorowi w trybie art. 22 ust. 1pkt 3 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.
Ogłoszenia dotyczą:
Część B Linie komunikacyjne szkieletowe:
— RPK-01 Gdańsk – Gdynia – Wejherowo – (Lębork).
Operatorem będzie PKP SKM do 2030 roku.
Część C Linie komunikacyjne Szkieletowe:
RPK-03 Słupsk – Lębork – Gdynia / Gdańsk
RPK-04 Elbląg – Malbork – Tczew – Gdynia
RPK-06 (Bydgoszcz / Laskowice Pomorskie) – Smętowo – Tczew –Gdynia
Linia Dowozowa:
RPK-12 Hel – Władysławowo – Gdynia
Linia Uzupełniająca:
RPK-22 Słupsk – Ustka
Operatorem będą Przewozy Regionalne, które usługi będą świadczyćdo grudnia 2024 roku.
Część D
Linie komunikacyjne Szkieletowe:
RPK-07 Gdynia/Tczew – Starogard Gdański – Chojnice,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Linie Dowozowe:
RPK-13 (Grudziądz-) Gardeja – Kwidzyn – Malbork/ Gdynia,
RPK-14 Chojnice – Człuchów – Czarne – (Szczecinek),
RPK-16 (Szczecinek) – Miastko – Korzybie – Słupsk,
RPK-17 Chojnice – Lipusz – Kościerzyna,
RPK-20 Chojnice – Bukowo Człuchowskie (–Piła),
Linia Uzupełniająca:
RPK-21 Gdynia Gł./Lębork – Łeba.
Operatorem będą także Przewozy Regionalne, które pojeżdżą tudo 2023 roku.
Na linię PKM zostanie ogłoszony przetarg. Będzie dotyczyłlinii:
— RPK-02 Gdańsk – Gdańsk Port Lotniczy – Gdynia,
— RPK-08 Kościerzyna – Gdynia,
— RPK-09 Kościerzyna – Gdańsk,
— RPK-11 Kartuzy – Gdańsk.
Usługi będąświadczone przez 2 lata, począwszy od 2022 roku.
„