Przewozy Regionalne: Zamieniliśmy buraka w pomarańczę
Zamieniliśmy buraka w pomarańczę ? mówi nam TomaszPasikowski, prezes Przewozów Regionalnych. Przewoźnik po raz drugi, po targachTrako, pochwalił się dzisiaj efektami modernizacji EN57 do standardu AL. Liczysię komfort pasażerów ? dodaje Tomasz Pasikowski. Przychodząc do PrzewozówRegionalnych moim celem była nie tylko restrukturyzacja, ale także poprawawarunków podróżowania poprzez odnowę taboru. Zdaniem szefa przewoźnika udajesię!.
Na tę chwile gotowych jest sześć składów. Jak informuje nasDariusz Liszewski, dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych w PrzewozachRegionalnych zmodernizowane jednostki wyjadą na trasy 15 listopada wwojewództwie wielkopolskim. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail jutroodbędą się przejazdy promocyjne po Poznaniu. Wszystkie 21 jednostek trafi doobsługi połączeń w Polsce Zachodniej ? mówi Tomasz Pasikowski. OpróczWielkopolski to województwa zachodniopomorskie, lubuskie i dolnośląskie.
Tygrys czy pomarańcza? Takie dwie nazwy dla nowych pociągówkrążą wśród pasjonatów kolei. Nam bardziej podoba się ta pierwsza.
To nasze dziecko, jak może się nie podobać ? mówi TomaszPasikowski. Pomarańczowa malatura jest trochę kontrowersyjna. Taka miała być ?stwierdza szef przewoźnika. Jednostka ma się wyróżniać. I rzeczywiście wyróżniasię. Poza tym jest bezpieczna, trudno jej nie zauważyć ? mówi Pasikowski.Wnętrze, mimo, że z elementami koloru pomarańczowego przełamane jest granatem i szarościami. Niejest zatem krzykliwe. Koncepcji było kilka. Nad tą ostateczną pracował cały sztab.Ostatecznie postawiono na tę pomarańczową.
Wszystkie pociągi mają zostać zmodernizowane do końca roku.Musimy rozliczyć środki unijne ? mówi Dariusz Liszewski. Projekt jestwykonywany w iście ekspresowym tempie. Jego realizacja rozpoczęła się wewrześniu. 21 składów zostanie zatem gruntownie odnowionych w ciągu zaledwie 4miesięcy. Prace wykonują ZNTK Mińsk Mazowiecki. Wartość kontraktu to ponad 160mln zł, z czego 104 mln zł pochodzi ze środków unijnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tabor jest dla nas priorytetem ? mówi Tomasz Pasikowski.Dlatego modernizujemy. Nie chcemy być już kojarzeni z brudnym, przestarzałympociągiem ? dodaje. Przewozy Regionalne planują dalsze inwestycje taborowe, nietylko modernizacje, ale także chcą kupić nowe jednostki. Minimum zapisanezostało w planie restrukturyzacyjnym ? wyjaśnia Dariusz Liszewski. Tomodernizacja kolejnych 43 ezt-ów oraz zakup 4 nowych pojazdów elektrycznych i 3autobusów szynowych. Dalsze plany obejmują modernizację kolejnych 160 ezt-ów. Wciągu najbliższych pięciu lat Przewozy Regionalne chcą mieć 60% nowego bądźzmodernizowanego taboru.
„