Przewozy Regionalne z doradcą restrukturyzacyjnym
inforail
14.05.2014 15:51
Przewozy Regionalne z doradcą restrukturyzacyjnym
Zakończył się proces wyboru strategicznego doradcy, który wesprze restrukturyzację Przewozów Regionalnych. Zadaniem EY będzie wskazanie najlepszego scenariusza przekształcenia spółki. Firma ma przeanalizować rynek przewozów pasażerskich, a także warianty docelowego funkcjonowania Przewozów Regionalnych. Pierwsze wyniki prac mają być znane pod koniec września.
W tworzenie koncepcji przekształcania spółki Przewozy Regionalne zaangażowana została Agencja Rozwoju Przemysłu. W ramach Grupy Kapitałowej ARP powstała Spółka Specjalnego Przeznaczenia (SPV). Będzie ona posiadała środki finansowe oraz odpowiednie kompetencje do zakupu ekspertyz, analiz zewnętrznych i opracowań analitycznych związanych nie tylko z przygotowaniem finalnej wersji koncepcji restrukturyzacji Przewozów Regionalnych, ale i całego rynku regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych, którego spółka jest kluczowym graczem.
Propozycje działań restrukturyzacyjnych Przewozów Regionalnych oparte są m.in. na dwóch scenariuszach. Pierwszy z nich zakłada oddłużenie spółki w oparciu o środki publiczne oraz możliwość powrotu do centralizacji. Drugi przewiduje regionalizację firmy połączoną z procesem oddłużenia ze środków publicznych –mówi Wojciech Kroskowski, Członek Zarządu –Dyrektor Finansowy spółki Przewozy Regionalne. Analiza zewnętrznej firmy doradczej ma pomóc wskazać najlepszy wariant przyszłości Przewozów Regionalnych, które dzięki temu będą mogły być konkurencyjne na rynku i jednocześnie jak najlepiej wypełniać służbę publiczną, do której spółka została powołana. –dodaje. Wybrany w lutym bieżącego roku nowy zarząd Przewozów Regionalnych, oprócz zaangażowania w proces restrukturyzacji spółki, prowadzi prace nad poprawą kondycji finansowej spółki. Zarząd rozpoczął proces minimalizacji strat poprzez renegocjację umów podpisanych przez spółkę z firmami zewnętrznymi. Maksymalizację przychodów dla Przywozów Regionalnych ma zapewnić m.in. sprzedaż zbędnych nieruchomości, rozwój siatki połączeń międzynarodowych, zwiększenie wpływów z biletów oraz rozwój zapleczy technicznych, obsługujących również pociągi podmiotów zewnętrznych. Według założeń w ciągu najbliższych dwóch lat spółka ma szansę osiągnąć pozytywny wynik finansowy.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024