Przewozy Regionalne wytną ponad połowę InterRegio
inforail
21.10.2014 10:01
Przewozy Regionalne wytną ponad połowę InterRegio
Koniec pociągów InterRegio wydaje się bliższy niż jeszcze niedawno się wydawało. Od nowego rozkładu jazdy Przewozy Regionalne wycinają ponad połowę tych połączeń. Konkurencja ze strony przewoźników autobusowych i wysokie koszty ich uruchomienia sprawiły, że to, co miały być hitem przewoźnika powoli odchodzi w zapomnienie. Jak informuje dzisiejsza Gazeta Wyborcza z 60 połączeń InterRegio w nowym rozkładzie jazdy zostanie tylko 26. Pozostaną połączenia całoroczne InterRegio pomiędzy Warszawą i Szczecinem (pociągi Mewa i Portowiec), pociąg Bolko (Wrocław – Lublin – Wrocław), Mamry (Olsztyn – Wrocław – Olsztyn), Drwęca (Olsztyn – Poznań – Olsztyn), Babie Lato (Warszawa – Poznań – Warszawa), Spodek (Katowice – Wrocław – Katowice) oraz Piast (Warszawa – Wrocław – Warszawa). Przewozy Regionalne pozostawią także połączenia weekendowe pomiędzy Poznaniem a Bydgoszczą (Lednica) oraz pomiędzy Wrocławiem i Bielsko-Białą (Szyndzielnia). W sezonie uruchomią pociągi pomiędzy Częstochową a Zakopanem (Giewont), Łodzią a Gdynią (Lazur) oraz pomiędzy Warszawą a Świnoujściem (Bosman).
Zaletą pociągów InterRegio była ich cena. Ostatnimi czasy bilety można było kupić nawet za 1 zł. Niestety wiele do życzenia pozostawiał tabor je obsługujący. Najczęściej były to wiekowe jednostki EN57 lub skład zestawiony z równie wiekowych wagonów. Tym, którzy chcieli podróżować tanio to nie przeszkadzało. Rachunek ekonomiczny okazał się jednak bezlitosny i oferta InterRegio staje się coraz mniej atrakcyjna. Jaka będzie reakcja pasażerów? Alternatywą dla tych, którzy będą chcieli podróżować tanio pozostaną pociągi TLK, część na pewno przesiądzie się do autobusów. Trudno się zatem dziwić, że Przewozy Regionalne są jednym z tych przewoźników kolejowych, którzy tracą najwięcej pasażerów. Ciekawi jesteśmy natomiast czy ratunkiem dla przewoźnika będą połączenia autobusowe. Co jakiś czas Przewozy Regionalne uruchamiają InterRegio BUS-y. Niestety zazwyczaj oferta ta nie jest konkurencyjna zarówno cenowo jak i pod względem komfortu podróży w zestawieniu z innymi przewoźnikami.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024