Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne wytną ponad połowę InterRegio

inforail
21.10.2014 10:01
Koniec pociągów InterRegio wydaje się bliższy niż jeszcze niedawno się wydawało. Od nowego rozkładu jazdy Przewozy Regionalne wycinają ponad połowę tych połączeń. Konkurencja ze strony przewoźników autobusowych i wysokie koszty ich uruchomienia sprawiły, że to, co miały być hitem przewoźnika powoli odchodzi w zapomnienie. Jak informuje dzisiejsza Gazeta Wyborcza z 60 połączeń InterRegio w nowym rozkładzie jazdy zostanie tylko 26. Pozostaną połączenia całoroczne InterRegio pomiędzy Warszawą i Szczecinem (pociągi Mewa i Portowiec), pociąg Bolko (Wrocław – Lublin – Wrocław), Mamry (Olsztyn – Wrocław – Olsztyn), Drwęca (Olsztyn – Poznań – Olsztyn), Babie Lato (Warszawa – Poznań – Warszawa), Spodek (Katowice – Wrocław – Katowice) oraz Piast (Warszawa – Wrocław – Warszawa). Przewozy Regionalne pozostawią także połączenia weekendowe pomiędzy Poznaniem a Bydgoszczą (Lednica) oraz pomiędzy Wrocławiem i Bielsko-Białą (Szyndzielnia). W sezonie uruchomią pociągi pomiędzy Częstochową a Zakopanem (Giewont), Łodzią a Gdynią (Lazur) oraz pomiędzy Warszawą a Świnoujściem (Bosman).
Przewozy Regionalne wytną ponad połowę połączeń InterRegio
Zaletą pociągów InterRegio była ich cena. Ostatnimi czasy bilety można było kupić nawet za 1 zł. Niestety wiele do życzenia pozostawiał tabor je obsługujący. Najczęściej były to wiekowe jednostki EN57 lub skład zestawiony z równie wiekowych wagonów. Tym, którzy chcieli podróżować tanio to nie przeszkadzało. Rachunek ekonomiczny okazał się jednak bezlitosny i oferta InterRegio staje się coraz mniej atrakcyjna. Jaka będzie reakcja pasażerów? Alternatywą dla tych, którzy będą chcieli podróżować tanio pozostaną pociągi TLK, część na pewno przesiądzie się do autobusów. Trudno się zatem dziwić, że Przewozy Regionalne są jednym z tych przewoźników kolejowych, którzy tracą najwięcej pasażerów. Ciekawi jesteśmy natomiast czy ratunkiem dla przewoźnika będą połączenia autobusowe. Co jakiś czas Przewozy Regionalne uruchamiają InterRegio BUS-y. Niestety zazwyczaj oferta ta nie jest konkurencyjna zarówno cenowo jak i pod względem komfortu podróży w zestawieniu z innymi przewoźnikami.