Przewozy Regionalne w liczbie staroci zdecydowanie biją pozostałych przewoźników
Ponad 40% pojazdówPrzewozów Regionalnych ma ponad 40 lat! – wynika z danych publikowanych przezUTK.
Drugie w zestawieniu Koleje Śląskie mają takiego taboru niecoponad 20%. Ale to nie wszystko. Gdy dodamy do tego pojazdy w wieku od 30 do 40lat to Przewozy Regionalne mogą „pochwalić” się ponad 60% udziałem!
Przewoźnik na tle konkurencji wypada bardzo słabo, cozapewne i tak większego wrażenia na osobach zarządzających spółką pewnie nierobi. Nic zatem dziwnego, że spośród tych zasobów ciężko wygrzebać czteryklimatyzowane składy, żeby spełnić „wygórowane” oczekiwania Podkarpackiego UrzęduMarszałkowskiego…
Dla porównania. Koleje Małopolskie, ŁKA, SKM Warszawa, UBB iWKD nie mają żadnego pociągu mającego więcej niż 30 lat. W PKP Intercity, Arriviei Kolejach Mazowieckich to zaledwie kilka procent.
Patrząc na dane przedstawione przez UTK warto chyba pomyślećo zmianach w Przewozach Regionalnych. Zasłanianie się restrukturyzacją i innymiproblemami, z którymi cały czas przewoźnik się boryka, wypaliło się. Poradziałać!
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
UTK podał, że na koniec 2018 r. przewoźnicy pasażerscydysponowali 314 lokomotywami elektrycznymi i 109 spalinowymi. Wagonów zmiejscami do siedzenia było 2047, kuszetek i sypialnych – 195, elektrycznychzespołów trakcyjnych (EZT) – 1247, a spalinowych zespołów trakcyjnych (SZT) –269. Ponad 80% lokomotyw spalinowych przekroczyło w 2018 r. 40 lat. W przypadkulokomotyw elektrycznych 40 lat i więcej miało tylko niecałe 5%. Jednak już za 5lat – w 2025 r. wiek ten przekroczy 77% lokomotyw. Podobnie sytuacja wygląda wprzypadku wagonów. W 2018 r. czterdziestoletnie pojazdy stanowiły nieco ponad1%, za 5 lat udział ten wzrośnie do 37%, a za 10 lat do ponad 80%. W przypadku elektrycznych zespołów trakcyjnychniemal 30% były to składy czterdziestoletnie i starsze. Za pięć lat ponadpołowa przekroczy ten wiek.
„