Przewozy Regionalne tracą pasażerów na rzecz spółek marszałkowskich
Kolejne zestawienie ikolejny spadek liczby przewiezionych przez Przewozy Regionalne pasażerów. Ciprzesiadają się do pociągów spółek marszałkowskich.
Spółka nadal jest liderem i nadal przewozi najwięcejpodróżnych, to jednak ich odpływ jest widoczny. Z danych UTK wynika, że w ciągu7 miesięcy 2018 roku z usług Przewozów Regionalnych skorzystało 26,35%pasażerów. W analogicznym okresie roku ubiegłego było ich więcej, bo 26,63%. Cociekawe stracił też wicelider – Koleje Mazowieckie z 20,73% do 19,48%.
Poza tym wszystkie spółki marszałkowskie na plusie. KolejeŚląskie poprawiły wynik z 5,12% do 5,45%, Koleje Dolnośląskie z 2,97% do 3,71%,Koleje Wielkopolskie z 2,65% do 3,47%, WKD z 2,33% do 2,79%, Koleje Małopolskiez 1,87% do 2,21%, ŁKA zaś z 1,20% do 1,48%.
Straciła natomiast Arriva, która zanotowała nieznacznyspadek z 0,76% do 0,70%.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wydaje się, że trend ten jest już nieodwracalny, ale przyzachowaniu obecnego status quo. Przewozy Regionalne nadal będą tracićpasażerów, bo marszałkowie będą coraz więcej przewozów przekazywać swoimspółką. Proces ten może zostać zatrzymany jedynie przez wygraną „dobrej zmiany”w wyborach samorządowych, zwłaszcza w tych regionach, w których funkcjonują spółkimarszałkowskie. Obecna władza dąży bowiem do konsolidacji kolei pod jednymszyldem PKP, w ramach tzw. holdingu Prezesa Mamińskiego. W przypadku takiegoscenariusza los spółek samorządowych wydaje się być poważnie zagrożony.Wcielenie bowiem Przewozów Regionalnych do struktur holdingowych wydaje sięnatomiast tylko kwestią czasu.
„