Przewozy Regionalne sprzedają EN57-653. Usilnie i bez skutku
Mamy kolejną próbęzezłomowania jednostki EN57-653. Z naszych obliczeń wynika, że skład ten zostałwystawiony na sprzedaż co najmniej cztery razy. I aż dziwne, że w przypadkuED73-001, który potencjalnie mógłby zostać zabytkiem uwinięto się w kilka dni.
EN57-653 stacjonuje na Pomorzu Zachodnim, być może tam niedziała się z takim rozmachem?
Jednostkę można kupić po cenie złomu – 500 zł za tonę. Cenazatem nie zmieniła się od ostatniego razu, choć wcześniej było to już 800 zł.
Oferty można składać do 30 kwietnia 2020 roku, co ciekawePrzewozy Regionalne działają już na gotowym wzorze ogłoszenia, tylko datęwpisują długopisem. Jedyne kryterium to cena.
EN57-653 został wyprodukowany w 1967 roku i obecnie stoi wKołobrzegu.
Z obawy przed jego ponownym uruchomieniem przez konkurencjęPrzewozy Regionalne żądają po zakupie trwałego uszkodzenia ostojnic, wózków wagonowychi zestawów kołowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Trochę historii
Elektryczny zespół trakcyjny EN57-653 przeszedł drugąnaprawę główną połączoną z modernizacją, datowaną na 30.09.2005 r. w zakładachPESA Bydgoszcz. W porównaniu do poprzednich modernizacji przeprowadzanych wramach drugich napraw głównych zmieniono umieszczenie syreny wielotonowej(przeniesiono ze ściany przedniej na dach ezt), we wnętrzu zamontowano niskiesiedzenia oraz w kabinie WC zainstalowano inne niż dotychczas wyposażenie.Niestety te niskie oparcia nie zapewniają odpowiedniego komfortu podróżowania.Tak samo jak i w innych ezt po naprawach głównych w bydgoskim zakładziepozostawiono charakterystyczne dla tego wykonawcy elementy: wklejane szyby wścianach czołowych, duże wyświetlacze diodowe a we wnętrzu świetlówkiwpuszczone w sufit w dwóch rzędach. Modernizacją objęto również kabinęmaszynisty gdzie zamiast dotychczasowych laminatów drewnopodobnych ścianywykonane są z plastiku oraz zainstalowano nowy, ergonomiczny fotel maszynisty.Zmieniono również hamulec z systemu Knorr na Oerlikon. Czyli jak na Przewozy Regionalne to całkiem dobra jednostka. Tyle że w zachodniopomorskim już niepotrzebna, bo przewoźnik w tym województwie nie musi korzystać z własnych pociągów. Samorząd klasykom powiedział nie i sam kupił Impulsy. A EN57, co prawda zmodernizowane, ale jednak, odsprzedaje Przewozom Regionalnym.
„