Przewozy Regionalne rezygnują z większości lokomotyw

inforail
18.11.2015 10:36

Taboremdla nas najbardziej odpowiednim są ezty ? powiedział nam Dariusz Liszewski,dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych w Przewozach Regionalnych. I dodał, żeprzewoźnik nie planuje zakupu nowych wagonów i lokomotyw. Wręcz przeciwnie.Składy wagonowe mają być wygaszane. Wiąże się to z koniecznościązagospodarowania lokomotyw, które jeszcze nie tak dawno prowadziły przedewszystkim pociągi InterRegio.

Zapytaliśmyprzewoźnika, jak obecnie wygląda ta kwestia? ?Lokomotywy E163 zostały zwróconeCzechom już we wrześniu, po rezygnacji z uruchamiania komercyjnych pociągów InterRegio?? mówi nam Michał Stilger z Przewozów Regionalnych. ?Jeśli chodzi o pozostałelokomotywy, sprawa wygląda następująco: pojazdy EP07P kursują z wagonamizmodernizowanymi ze środków UE, czyli na trasie Poznań – Wrocław – SzklarskaPoręba (różne relacje). Doraźnie, w przypadkunieplanowanych napraw czy awarii, zastępują je lokomotywy dzierżawione od firmyMetchem z grupy TS Opole. Jako że umowę mamy do końca kwietnia 2016 roku, częśćtych pojazdów wynajmujemy podmiotom zewnętrznym. Do tej pory z naszych usługskorzystały firmy Tabor Dębica i Landkol? – dodaje.

Przypomnijmy,że Przewozy Regionalne są także właścicielem kliku lokomotyw, które zostałyodkupione od PKP. Elektrowozy EU07 od momentu zakupu stoją jednak w ToruniuKluczykach i do tej pory nie doczekały się koniecznego remontu. Prawdopodobniejuż pod zarządem Przewozów Regionalnych nie doczekają się go. ?Stacjonujące wToruniu lokomotywy EU07 najprawdopodobniej zostaną przygotowane do sprzedaży.Obecnie nie mamy zapotrzebowania na pojazdy tego typu? ? mówi nam MichałStilger.

Przypomnijmyraz jeszcze, że przewoźnik będzie koncentrował swoją działalność przewozową woparciu o przywołane na wstępie ezt-y. Część z aktualnie eksploatowanychskładów zostanie zmodernizowanych, przewoźnik chce także pozyskać nowejednostki.