TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Przewozy Regionalne odpowiadają w sprawie biletów na nieistniejące połączenia
Przewozy Regionalne odpowiadają w sprawie biletów na nieistniejące połączenia
inforail
24.07.2014 18:15
Przewozy Regionalne odpowiadają w sprawie biletów na nieistniejące połączenia
Kilka dni temu informowaliśmy o błędnych godzinach odjazdu pociągu IR 'Galicja’ na bilecie internetowym. Dziś do naszej Redakcji wpłynęło stanowisko Przewozów Regionalnych, przekazane nam przez rzeczniczkę prasową przewoźnika – Martę Milewską. Poniżej publikujemy je w całości:
’Po sprawdzeniu opisanego w artykule połączenia Kraków Główny-Wrocław Główny, w internetowym rozkładzie jazdy pociągów rzeczywiście wyświetlane były inne godziny i stacja pośrednia. Było to spowodowane pomyłką przy wpisywaniu danych przez jednego z pracowników, która została skorygowana. Przykro nam, ze taka sytuacja miała miejsce i za nią przepraszamy. Błąd ludzki jest możliwy biorąc pod uwagę fakt, że pracownicy muszą wpisywać nowe dane połączeń w różnych miejscach Polski nawet codziennie, ze względu na niezależne od Przewozów Regionalnych zmiany w rozkładzie jazdy związane z licznymi pracami modernizacyjnymi infrastruktury kolejowej.
Jednocześnie chcemy zapewnić, że bilet ten był ważny i pasażer go posiadający mógł odbyć swoją podróż bez problemów. Z punktu widzenia przewoźnika najistotniejsze jest bowiem by numer danego kursu na bilecie był taki sam jak numer pociągu. Co więcej pasażer mający bilet na konkretny przejazd, a z jakichś powodów nie mogący skorzystać z pociągu o danej godzinie, może jechać każdym kolejnym pociągiem Przewozów Regionalnych tej relacji w terminie ważności biletu, bądź wymienić go drogą internetową lub w kasie np. na kolejny dzień bez dodatkowych opłat.
Poruszane w artykule wezwanie do zapłaty wystawiane przez drużynę konduktorską absolutnie nie służy „upokorzeniu”pasażera. Druk ten jest wystawiany w różnych sytuacjach i czasami stanowi również dokument uprawniający do przejazdu. Konduktor może go wypisać np. gdy nie ma możliwości wydania reszty osobie chcącej kupić bilet w pociągu. Na jego podstawie dokonuje się opłaty za przejazd w ciągu siedmiu dni drogą elektroniczną, w kasach lub na poczcie, bez żadnych dodatkowych kosztów.
Jeśli jednak pasażer nie chciał tłumaczyć się z zaistniałej sytuacji konduktorowi, mógł zwrócić bilet, odzyskując jego całą wartość, pod warunkiem dokonaniu tego najpóźniej w dniu poprzedzającym wyjazd. Po rozpoczęciu terminu ważności biletu, zwrotu należności za całkowicie niewykorzystany dokument można dochodzić –w drodze pisemnej reklamacji – wniesionej do 'Przewozy Regionalne’ sp. z o.o. Biuro Rozliczeń i Kontroli Dochodów w Olsztynie 10-410, ul. Lubelska 46, e-mail: [email protected], tel: 89 677 56 22, fax: 89 677 56 11. Mozna to zrobić w terminie do jednego roku, od daty wyjazdu wskazanej na bilecie. Każda reklamacja jest rozpatrywana indywidualnie na podstawie opisu danej sytuacji’.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024