Przewozy Regionalne: Nie tylko ezt-y, ale także lokomotywy i wagony
Poznaliśmy planytaborowe Przewozów Regionalnych. Jak się okazuje, wbrew zapowiedziompoprzedniego Zarządu Spółki, znalazły się w nich także wagony i lokomotywa.
?Prowadzimy bardzo zaawansowane negocjacje z bankami w celupozyskania kredytów na inwestycje taborowe. Pozwoli to nam ogłosić największy whistorii spółki program modernizacji parku taboru wart 620 mln zł. Planujemyzmodernizować 36 zespołów trakcyjnych oraz zakupić siedem zupełnie nowych trójczłonowychpojazdów tego typu. Dodatkowo chcemy kupić trzy autobusy szynowe orazzmodernizować jedną lokomotywę i cztery wagony? ? poinformował nas MichałStilger z Wydziału ds. Komunikacji i Public Relations Przewozów Regionalnych.
Informacje te uzyskaliśmy przy okazji pytania o możliwośćpozyskania przez przewoźnika modernizowanych obecnie przez FPS jednostek EN57.Co na to przewoźnik? Otóż Michał Stilger stwierdził jedynie, że ?jeśli chodzi oFPS, to firma ta będzie mogła wystartować w przetargu na zasadach rynkowych,tak samo jak wszystkie inne podmioty zainteresowane realizacją naszegozamówienia?.
Nie sposób jednak nie zastanowić się nad przyszłościąjednostek, które aktualnie modernizuje FPS. Kto, jak nie Przewozy Regionalne,może stać się ich potencjalnym odbiorcą? Wydaje się, że to właśnie tenprzewoźnik już wkrótce, być może jeszcze w tym roku, stanie się ichużytkownikiem. Łącznie do wzięcia jest 20 składów. Uważni obserwatorzyzauważyli, że w nowej malaturze pojawiły się elementy pomarańczowe, nawiązującedo malowania tygrysiego. To może, choć wcale nie musi, być pewną wskazówką.Żadna jednak ze stron oficjalnie nie potwierdza doniesień o możliwościprzejęcia w użytkowanie wspomnianych składów. Jak będzie? Czas pokaże?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„