Przewozy Regionalne nie są zainteresowane ED74, nie kupią też wagonów
Przewozy Regionalnenie planują zakupu pojazdów typu ED74 na warunkach oferowanych przez PKPIntercity. Zarząd Spółki informuje, że ww. środki transportu zostały pierwotniezakupione przez Spółkę i są pojazdami dedykowanymi dla jej klientów.
Tyle w temacie „Edyt”. Jakie są zatem plany taboroweprzewoźnika? Z informacji przekazanych przez Zarząd ARP wynika, że w planachzakupowych Przewozów Regionalnych ujęty jest zakup nowych elektrycznychzespołów trakcyjnych.
Jednym z elementów tego planu jest ogłoszone w dniu 7 października2016 roku postępowanie na dostawę fabrycznie nowych siedmiu elektrycznychzespołów trakcyjnych. Postępowanie to zostało podzielone na dwa zadania, nadostawę trzech i czterech składów. Przypomnijmy, że zamówieniem podzieliły sięPESA i Newag.
Z danych przedstawionych przez ARP wynika ponadto, żepotrzeby Spółki w zakresie elektrycznych zespołów trakcyjnych szacowane są naokoło 250 do 300 nowych lub gruntownie zmodernizowanych pojazdów. Realizacjatego przedsięwzięcia będzie możliwa najwcześniej po roku 2018, kiedy PrzewozyRegionalne będą miały możliwość aplikowania o środki unijne.
W zakresie posiadanych elektrycznych zespołów trakcyjnychserii EN57, w zasobach Spółki znajduje się 473 sztuk przedmiotowych pojazdów, zczego zmodernizowanych jest 96 sztuk oraz podejmowane są działania w celurealizacji gruntownej modernizacji części ilostanu tych pojazdów. W ramachplanu zakupu i modernizacji taboru Spółki w dniu 20 października 2016 rokuogłoszono postępowanie przetargowe na modernizację ogółem 36 pojazdów seriiEN57, które będzie realizowane w trzech etapach. Najlepszą ofertę złożyły ZNTKMińsk Mazowiecki.
Proces modernizacji pozostałych pojazdów jest uwarunkowanymożliwością pozyskania finansowania z puli środków dostępnych w ramachfinansowania z UE w zakresie dotyczącym działalności spółki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Spółka nie planuje natomiast zwiększenia taboru w zakresiewagonów pasażerskich. W jej zasobie majątkowym pozostaje 78 wagonów, że czego18 zostało gruntownie naprawionych (na piątym poziomie utrzymania) izmodernizowanych. Kolejna naprawa i modernizacja została zaplanowana w stosunkudo 4 sztuk wagonów typu 120A.
Ponadto Spółka posiada 40 lokomotyw spalinowych i 11lokomotyw elektrycznych z czego 5 po generalnym remoncie i modernizacji. Wplanach zakupu i modernizacji ujęto remont jednej lokomotywy spalinowej.
„