Przewozy Regionalne nie są zainteresowane ED74, nie kupią też wagonów

inforail
05.12.2016 08:43

Przewozy Regionalnenie planują zakupu pojazdów typu ED74 na warunkach oferowanych przez PKPIntercity. Zarząd Spółki informuje, że ww. środki transportu zostały pierwotniezakupione przez Spółkę i są pojazdami dedykowanymi dla jej klientów.

Tyle w temacie „Edyt”. Jakie są zatem plany taboroweprzewoźnika? Z informacji przekazanych przez Zarząd ARP wynika, że w planachzakupowych Przewozów Regionalnych ujęty jest zakup nowych elektrycznychzespołów trakcyjnych.

Jednym z elementów tego planu jest ogłoszone w dniu 7 października2016 roku postępowanie na dostawę fabrycznie nowych siedmiu elektrycznychzespołów trakcyjnych. Postępowanie to zostało podzielone na dwa zadania, nadostawę trzech i czterech składów. Przypomnijmy, że zamówieniem podzieliły sięPESA i Newag.

Z danych przedstawionych przez ARP wynika ponadto, żepotrzeby Spółki w zakresie elektrycznych zespołów trakcyjnych szacowane są naokoło 250 do 300 nowych lub gruntownie zmodernizowanych pojazdów. Realizacjatego przedsięwzięcia będzie możliwa najwcześniej po roku 2018, kiedy PrzewozyRegionalne będą miały możliwość aplikowania o środki unijne.

W zakresie posiadanych elektrycznych zespołów trakcyjnychserii EN57, w zasobach Spółki znajduje się 473 sztuk przedmiotowych pojazdów, zczego zmodernizowanych jest 96 sztuk oraz podejmowane są działania w celurealizacji gruntownej modernizacji części ilostanu tych pojazdów. W ramachplanu zakupu i modernizacji taboru Spółki w dniu 20 października 2016 rokuogłoszono postępowanie przetargowe na modernizację ogółem 36 pojazdów seriiEN57, które będzie realizowane w trzech etapach. Najlepszą ofertę złożyły ZNTKMińsk Mazowiecki.

Proces modernizacji pozostałych pojazdów jest uwarunkowanymożliwością pozyskania finansowania z puli środków dostępnych w ramachfinansowania z UE w zakresie dotyczącym działalności spółki.

Spółka nie planuje natomiast zwiększenia taboru w zakresiewagonów pasażerskich. W jej zasobie majątkowym pozostaje 78 wagonów, że czego18 zostało gruntownie naprawionych (na piątym poziomie utrzymania) izmodernizowanych. Kolejna naprawa i modernizacja została zaplanowana w stosunkudo 4 sztuk wagonów typu 120A.

Ponadto Spółka posiada 40 lokomotyw spalinowych i 11lokomotyw elektrycznych z czego 5 po generalnym remoncie i modernizacji. Wplanach zakupu i modernizacji ujęto remont jednej lokomotywy spalinowej.