Przewozy Regionalne nadal z lokomotywami PKP Cargo
Przewozy Regionalne wybrały PKP Cargo w drodze zamówienia ex ante na najem 30 lokomotyw elektrycznych w okresie od 25.12.2011 r. do 31.3.2012 r. Dlaczego? Otóż jak czytamy w uzasadnieniu 'Ze względu na wystąpienie pilnej konieczności związanej z wydarzeniami, których podmiot zamawiający nie mógł przewidzieć oraz zgodnie z warunkami ściśle określonymi w dyrektywie takWynajęcie lokomotyw elektrycznych do wykonania pociągowej i pozapociągowej obsługi trakcyjnej pociągów jest niezbędne do realizacji rozkładu jazdy 2011/2012. W przetargu nieograniczonym ogłoszonym 27 września br. nie złożono żadnej oferty. Obejmował on najem lokomotyw w okresie od 15.12.2011 r. do 31.12.2012 r. W kolejnym postępowaniu przeprowadzonym w trybie negocjacji bez ogłoszenia (termin realizacji pozostał taki sam jak w przetargu) jedyna oferta, złożona przez PKP CARGO S.A., znacząco przekroczyła budżet Zamawiającego o 23 %. Zamawiający nie był w stanie zapewnić takiej sumy na okres do końca grudnia 2012 r., ponieważ wymaga to uzyskania zgód korporacyjnych, co ze względu na krótki czas (termin składania ofert 1 grudnia, a realizacja od 15 grudnia) nie było możliwe. Ponadto w związku z opracowaniem w ostatnim czasie nowego rozkładu jazdy uległy zmianie: termin realizacji zamówienia oraz liczba lokomotyw (z 34 do 30) niezbędnych do przewozów. W związku z powyższym Zamawiający zdecydował się udzielić przedmiotowego zamówienia na okres 3 miesięcy PKP Cargo S.A., tak aby w tym czasie pozostałą część zamówienia (tj. udostępnienie lokomotyw w okresie od 1 kwietnia do 31.12.2012 r.) udzielić wykonawcy wyłonionemu w przetargu nieograniczonym. Ponadto z wiedzy, jaką dysponuje Zamawiający, nie ma na rynku wykonawcy innego niż PKP CARGO S.A., który byłby w stanie zrealizować przedmiotowe zamówienie. Podmioty, które posiadają lokomotywy, wykorzystują je do realizacji własnych zadań. Potwierdzają to wyniki postępowań przetargowych, które corocznie ogłasza Zamawiający i w których nie zgłosił się nigdy nikt poza PKP CARGO S.A.’