Przewozy Regionalne modernizują wagony
Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na wykonanie napraw rewizyjnych 30 wagonów osobowych typu 111A. Zamówienie podzielone zostało na dwie części:
1) Zadanie nr 1. Naprawa rewizyjna 15 wagonów osobowych typu 111A,
2) Zadanie nr 2. Naprawa rewizyjna 15 wagonów osobowych typu 111A.
Zakres naprawy rewizyjnej jednego wagonu osobowego w każdym z zadań obejmuje:
1) prace o charakterze stałym,
2) prace wykraczające poza stały zakres naprawy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na prace, o których mowa powyżej składają się takie roboty jak m.in. malowanie pudła, przeobręczowanie zestawu kołowego, montaż jednolitego rodzaju listew maskujących (z tworzyw sztucznych) na połączeniach płyt unilamowych, wyłożeniach ścian wewnętrznych, odtworzenie instalacji rozgłoszeniowej, w razie braku wzmacniaczy zostaną one uzupełnione przez zamawiającego, wymiana: tapicerki, pakietu szyb, muszli ustępowej, umywalek, drzwi wejściowych oraz zabudowa kabiny WC. Ponadto wymianie podlegać będą również: styczniki, regulatory urządzenia przeciwpoślizgowego, prądnica, przekładnie napędu prądnicy, regulatory napięcia, silniki wentylatora, przewody, sprzęgi, siłowniki drzwi wejściowych, czujniki CZP, zawory ZPP, wzmacniacze. Prace modernizacyjne obejmują także zmianę ogrzewania z wielonapięciowego na jednonapięciowe oraz modernizację przetwornicy statycznej. Szczegóły zamówienia mozna znaleźć na stronie www.przewozyregionalne.pl . Oferty można składać do dnia 8 grudnia 2011 roku. Prace powinny zostac wykonane wciągu 3 miesięcy od daty podpisania umowy. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.
Wagony 111A to niewątpliwie jeden z najpopularniejszych typów wagonów eksploatowanych na polskiej sieci kolejowej. Jeżdżą zarówno w pociągach PKP Intercity, jak i Przewozów Regionalnych. Produkowane były przez ponad 20 lat (od 1969 roku) w zakładach HCP Poznań i Pafawag Wrocław. Są wagonami przedziłowymi, z miejscami do siedzenia 2 klasy. Pierwotnie w kazdym z nich znajdowało się 10 przedziałów, w którym montowano dwie czteroosobowe kanapy, co dawało 8 miejsc w przedziale. Po modernizacjach można spotkać wagony 111A z sześcioosobowymi przedziałami. Łącznie powstało ponad 2800 sztuk takich wagonów, do dzis eksploatowanych jest około 1500 z nich. Przez ponad 20 lat produkcji wprowadzono pewne modyfikacje, dlatego tez wagony różnią się ogrzewaniem, wystrojem wnętrza lub drzwiami. Fabrycznie w wagonach 11A stosowano wózki typu 4ANc, które dziś nie spełniają współczesnych standardów. Dlatego w kilku z nich w ramach modernizacji montowane były wózki 25AN, wymieniając również hamulce klockowe na tarczowe.
Nie będzie to pierwsza modernizacja wagonów 111A . W latach 2005-2006 należące wówczas do PKP Przewozy Regionalne wagony zmodernizowano za unijne pieniądze, w ramach programu SPOT. Rok później kilka wagonów przystosowanych zostało do przewozu rowerów, poprzez usunięcie foteli z jednego przedziału i zamontowanie w ich miejscu stojaków rowerowcyh.