Przewozy Regionalne: Konkurencja jest dobra dla pasażerów
inforail
11.07.2014 19:52
Przewozy Regionalne: Konkurencja jest dobra dla pasażerów
Dzięki transportowi kolejowemu realizowanemu przez Przewozy Regionalne mieszkańcy z mniejszych miejscowości lub peryferiów dużych aglomeracji miejskich mogą w sposób sprawny dojeżdżać do pracy, szkół czy w celu załatwienia codziennych spraw w urzędach. Jesteśmy największym regionalnym przewoźnikiem kolejowym, który również dzięki konkurencji przez cały czas się rozwija dla dobra pasażera.
Konkurencja jest korzystna dla pasażera, bo działa w sposób motywujący. Sprawia, że wszyscy przewoźnicy kolejowi, dbają przez cały czas o najwyższą jakość świadczonych przez nich usług, czy wygodę osób korzystających z danych środków transportu. Konkurencja korzystnie wpływa również na portfele pasażerów, bo dzięki temu wszystkie firmy muszą dbać o to, by świadczone przez nich usługi były atrakcyjne cenowo. Według Przewozów Regionalnych konkurencja dla przewoźników kolejowych powinna oznaczać nie tylko rywalizację, ale także w pewnych aspektach współpracę.
W naszej działalności kierujemy się zawsze dobrem pasażerów, dlatego współpracujemy ze wszystkimi kolejowymi przewoźnikami pasażerskimi, dzięki czemu np. w naszych kasach można kupić bilety na pociągi innych przewoźników i odwrotnie. Użyczamy sobie także taboru. W sytuacjach awaryjnych wzajemnie honorujemy swoje bilety, aby jak najszybciej dowieść naszych pasażerów na miejsce –mówi Tomasz Pasikowski, Prezes Zarządu –Dyrektor Generalny spółki Przewozy Regionalne. Istotne jest aby pociągi różnych przewoźników mogły się uzupełniać – dodaje.
O tym, że konkurencja nie jest dla nas paraliżująca, a raczej motywująca, świadczy aktualna sytuacja między innymi Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych. Dzięki podjętym działaniom we współpracy z Marszałkiem Piotrem Całbeckim, oddział mimo obsługi znaczącej liczby połączeń przez innego przewoźnika, nie tylko nie znikł, ale się rozwija. W zakładzie na Kluczykach, będącym zapleczem technicznym dla taboru spółki, w ostatnim czasie zatrudnionych zostało kilkanaście osób, bo pozyskano nowe kontrakty do obsługi pociągów zewnętrznych podmiotów.
Województwo kujawsko-pomorskie jest dobrym przykładem tego, że konkurencja na torach, dzięki której dokonuje się oczekiwana przez wszystkich poprawa standardu świadczenia usług przewozowych, nie wyklucza dobrej współpracy między przewoźnikami. Przewoźnicy poprawiają i uatrakcyjniają ofertę adresowaną do podróżnych, a już po rozstrzygnięciu przetargów współpracują ze sobą z korzyścią dla wszystkich, w tym przede wszystkich pasażerów. Nie ukrywam, że dobry grunt do tej współpracy tworzy, wykorzystując instrumenty organizatora przewozów, marszałkowska administracja regionu –podkreśla marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki.
Przewozy Regionalne przez cały czas pracują nad udoskonalaniem swojej oferty, idąc w stronę konkurencyjnej ceny i wygody pasażera. Wspólnie z marszałkami spółka rozpoczęła proces kompleksowej restrukturyzacji. Jego celem jest poprawienie kondycji finansowej spółki i wypracowanie, w oparciu o analizę regionalnego pasażerskiego rynku kolejowego, najwłaściwszego modelu jej funkcjonowania.Ma on zapewnić spółce długotrwałą rentowność. Maksymalizację przychodów dla Przywozów Regionalnych już teraz ma zapewnić m.in. sprzedaż zbędnych nieruchomości, rozwój siatki połączeń międzynarodowych, zwiększenie wpływów z biletów oraz optymalizacja zapleczy technicznych. Według założeń w ciągu najbliższych dwóch lat spółka ma szansę osiągnąć pozytywny wynik finansowy.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024