Przewozy Regionalne kasują EN57 po remoncie. Dlaczego?
Kilka dni temupisaliśmy na łamach InfoRail.pl o wystawieniu na sprzedaż, z przeznaczeniem nazłom, kilku ezt-ów. Wśród nich jest jednostka EN57-867.
Jeden z Czytelników zwrócił nam uwagę na fakt, że tojednostka, która w 2013 roku przeszła naprawę z odświeżeniem wnętrza, wymianąokien, foteli itp. Dlaczego zatem została skierowana do kasacji, skoro na torywyjeżdżają składy w znacznie gorszym stanie? Zapytaliśmy przewoźnika.
„Pociąg ten został wyprodukowany w 1972 roku. Pierwszejnaprawie głównej został poddany w 1986 r. Taką naprawę powtarza się po 30latach, pod warunkiem, że rokuje ona na przyszłość. Jest ona bardzo kosztowna.W 2013 roku zostało zmodernizowane jedynie wnętrze pojazdu. Pod względemtechnicznym skład ten nie miał przeprowadzanej kolejnej naprawy głównej. Częścite będą zdemontowane i wykorzystane jako części zamienne do innego taboru.Decyzja o kasacji podjęta została przez specjalną złożoną z pracowników spółkiodpowiedzialnych za utrzymanie taboru i bezpieczeństwo” – poinformował nasMichał Stilger z Przewozów Regionalnych.
Przypomnijmy, że w ramach tego postępowania do złomowania,oprócz wspomnianej EN57-867, do złomowania zostały skierowane: EN57-1075,EN71-011, EN71-013, EN71-033, EN71-036 – to z Małopolskiego Oddziału orazEN57-949 z Kołobrzegu.
Jednostkę EN57-867 w ruchu jeszcze w 2016 roku możnazobaczyć na poniższym filmie
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
{https://www.youtube.com/watch?v=2U2bS-geMF4}
„