Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne inwestują w systemy informacji pasażerskiej

inforail
05.09.2016 08:40

Przewozy Regionalneogłosiły przetarg na wykonanie i dostawę maksymalnie 70 kompletówelektronicznego systemu informacji pasażerskiej do elektrycznych zespołówtrakcyjnych.

Czas na zrealizowanie zamówienia to 12 miesięcy. Ofertymożna składać do 21 września 2016 roku.

System informacji pasażerskiej ma zostać zamontowany wjednostkach EN57, EN71 i ED72. W skład kompletu wizualnego systemuelektronicznej informacji pasażerskiej wejdą:

a) 2 sztuki tablic czołowych;

b) 6 sztuk tablic bocznych dla EN57 lub 8 sztuk dlaEN71/ED72;

c) 6 sztuk monitorów LCD 22? dla EN57 lub 8 sztuk dlaEN71/ED72;

d) 2 sztuki komputera panelowego maszynisty (terminalmaszynisty);

e) moduł centralny ?komputer? do sterowania systememInformacji Pasażerskiej,

f) 3 switche do komunikacji pomiędzy urządzeniamiwchodzącymi w skład systemu dla EN57 i 4

dla EN71/ED72,

g) okablowanie wraz ze złączami międzywagonowymi i czołowyminp. typu Harting;

h) dynamiczny rozkład jazdy SKRJ;

i) aplikacja do wizualizacji danych i zarządzania systemamiw pojazdach;

j) oprogramowanie do sterowników;

k) licencja na dostarczone oprogramowanie;

l) dokumentacja techniczna;

m) szkolenie dla maszynistów i administratorów aplikacji.

Ma być też system rozgłoszeniowy, który musi umożliwiaćnadawanie komunikatów głosowych przez obsługę pojazdu przez mikrofonydynamiczne zainstalowane w kabinach maszynisty oraz automatycznie przez systeminformacyjny w postaci komunikatów generowanych przez syntezator mowy. System powinienbyć zbudowany z następujących elementów:

a) głośniki emitujące zapowiedzi głosowe: min 6 szt. naczłon;

b) 2 mikrofony dynamiczne (po jednym w kabinie maszynisty);

c) wzmacniacz audio umożliwiający współpracę z trzema odrębnymiźródłami sygnału audio: zapowiedzi (nazwy stacji, komunikaty specjalne), materiałreklamowy oraz zewnętrzny odtwarzacz muzyki;

d) okablowanie wraz, ze złączami międzywagonowymi iczołowymi typu Harting lub równoważny;

e) dokumentacja techniczna.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnego systemu nawewnętrznych monitorach LCD będą wyświetlane takie informacje jak: numerpociągu, miejsce docelowe podroży, linia (dane numeryczne lub opisowe wraz zprzebiegiem linii) początkowy i końcowy punkt przystankowy, przebieg kursu wrazz co najmniej 3 najbliższymi punktami przystankowymi (jeśli dotyczy) z planowymczasem przyjazdu dla każdego z przystanków, aktualny czas i data, informacjedotyczące możliwości przesiadkowych dla najbliższego punktu przystankowego,aktualna prędkość, odległość do najbliższego punktu przystankowego. Będzie teżmożliwość wyświetlania informacji i komunikatów o zmianach, np. rozkładu jazdy,temperaturze, komunikatów specjalnych czy reklam.