Przewozy Regionalne chcą wydzierżawić 14 ezt-ów. Będą Feniksy?
Przewozy Regionalneogłosiły przetarg na dzierżawę fabrycznie nowych lub zmodernizowanych elektrycznychzespołów trakcyjnych.
Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części:
1) Zadanie nr 1 – dzierżawa 6 elektrycznych zespołówtrakcyjnych;
2) Zadanie nr 2 – dzierżawa 8 elektrycznych zespołówtrakcyjnych (zamówienie podstawowe) wraz z prawem do skorzystania z dwóchniewykluczających się opcji.
Pojazdy muszą być fabrycznie nowe albo zmodernizowane wramach piątego poziomu utrzymania, z zastrzeżeniem że od ostatniej naprawyczwartego poziomu utrzymania lub piątego poziomu utrzymania przebieg pojazduwynosi nie więcej niż 100 tys. km.
Już pobieżny rzut oka na powyższe wymagania daje podstawy dowskazania Feniksów jako jednostek wpisujących się w nie. Przypomnijmy, żeprzewoźnik testuje obecnie dwa takie składy.
Pociągi miałyby kursować w barwach przewoźnika od 10 grudnia2017 roku do 10 grudnia 2022 roku. Nikt inny, poza Polskim Taborem Szynowym,nie ma w tej chwili tylu jednostek do zaproponowania. Wątpliwy jest też udziałPESY czy Newagu z pociągami nowymi.
Zamówienie przewiduje też opcję:
a) możliwość wydzierżawienia do 6 sztuk dodatkowych pojazdóww terminie od 10.12.2017 r. do 10.12.2022 r., przy czym zamawiający poinformujewykonawcę o decyzji skorzystania z prawa opcji nie później niż do dnia31.03.2018 r.,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
b) możliwość wykupu do 8 sztuk dzierżawionych pojazdów wterminie od 01.10.2018 r. do 30.11.2019 r., przy czym zamawiający poinformujewykonawcę o decyzji skorzystania z prawa opcji z trzymiesięcznym wyprzedzeniem.
Oferty można składać do 18 września 2017 roku. Kryteriawyboru to:
cena oferty – waga 80 %;
prędkość konstrukcyjna – waga 20 %.
Wykonawca musi posiadać dostęp do zaplecza technicznego doutrzymania i napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych.
„