Przewozy Regionalne chcą pozyskać nowe pociągi
Przewozy Regionalne opublikowały ogłoszenie o rozpoczęciudialogu technicznego dotyczącego zakupu kolejowych pojazdów szynowych wraz zfinansowaniem w formie leasingu finansowego lub bez finansowania w formieleasingu.
Celem wspomnianego dialogu ma być pozyskanie informacji,które umożliwią oszacowanie wartości zamówienia i przygotowanie specyfikacjiistotnych warunków zamówienia, w tym w szczególności:
1) opisu przedmiotu zamówienia,
2) kryteriów oceny ofert,
3) warunków umowy ws. zamówienia, w tym w szczególnościdotyczących długoterminowego finansowania taboru w formie leasingu finansowego,tj.: warunków zabezpieczenia umowy finansowania, dostępnego okresu iharmonogramu finansowania, innych istotnych postanowień umowy.
Termin składania zgłoszeń to 26 lutego br.
Jakie pojazdy chcą pozyskać Przewozy Regionalne? To dwuczłonowespalinowe zespoły trakcyjne (DMU), tego samego typu (identycznychkonstrukcyjnie), które będą przeznaczone do realizacji pracy przewozowej wruchu regionalnym z prędkością nie większą niż 120 km/h na różnych kategoriachlinii kolejowych o peronach niskich, średnich i wysokich.
Dostarczane pojazdy powinny spełniać ogólne wymagania wzakresie przystosowania do ruchu regionalnego przy spełnieniu warunku znacznychoszczędności w kosztach uruchamianych pociągów z uwagi na wykorzystanietańszego lekkiego taboru.
Do głównych zalet Pojazdów należy zaliczyć m.in.:ekonomiczny silnik spalinowy nowej generacji o niskim zużyciu paliwa,klimatyzacja kabiny maszynisty i części pasażerskiej, monitoring wnętrzapojazdu, tempomat. Konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortowąpodróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin. Pojazd powinien być wyposażonyw co najmniej 130 stałych miejsc siedzących.
Przewoźnik chce pozyskać także ezt-y. To pojazdy w układziedwu-, trój- lub czteroczłonowym. Zestawienie pojazdu predefiniowane fabryczniez możliwością modyfikacji liczby członów w dalszej eksploatacji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ezt-y mają posiadać:
Pudła osadzone na wspólnych wózkach Jacobs?a;
Przejścia miedzy członami ciśnieniowo-szczelne;
Przestrzeń pasażerską oddzieloną od przedsionków ścianą zprzezroczystego tworzywa (o identycznych ze szkłem walorach użytkowo-eksploatacyjnych)z drzwiami przesuwnymi;
Nadwozie wykonane z aluminium lub stali o minimalnejodporności na korozję 15 lat;
Pojazdy mają zostać wyposażone w system hamulcapneumatycznego ze sterowaniem elektrycznym z mechanicznymi elementamiwykonawczymi w postaci tarcz i/lub pierścieni ciernych osadzonych na zestawachkołowych. Dodatkowy hamulec dynamiczny, elektromagnetyczny szynowy orazpostojowy. Napęd trakcyjny realizowany przez asynchroniczne silniki trakcyjne,chłodzone powietrzem. Ma być też sterowanie z wykorzystaniem falownikówgłównych w technologii IGBT (chłodzone cieczą lub powietrzem).
Zarówno jednostki spalinowe, jak i elektryczne powinny byćwyposażone w klimatyzację, CCTV, miejsca dla rowerów i wózków, półki bagażowe,system zliczania pasażerów, system informacji pasażerskiej z dynamicznym RJoraz systemem emisji materiałów marketingowych, urządzenia wzmacniające sygnałtelefonii komórkowej, WiFi, moduł komunikacyjny GPS/GSM, system rejestracji parametrówpracy pojazdu, system diagnostyki pokładowej, szafę dla bagażu personelupokładowego oraz biletomaty.
„