Przewozy Regionalne będą naprawiać powypadkowy SA109-009

inforail
02.01.2020 07:45

Pomorski OddziałPrzewozów Regionalnych ogłosił przetarg na przegląd poziomu P5 oraz naprawęawaryjną autobusu szynowego SA109-009 zgodnie z dokumentacją technologicznąpojazdów oraz normami wykazanymi w dokumentacji systemu utrzymania (DSU),dokumentacji techniczno-ruchowej i wytycznych technicznych wykonania przeglądupoziomu P5.

Na wykonanie powyższych prac będzie 150 dni.

Oferty można składać do 3 lutego 2020 roku. Jedyne kryteriumwyboru to cena.

Wymagane jest doświadczenie. Wykonawca biorący udział wpostępowaniu musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tymokresie, wykonał co najmniej 2 przeglądów 4 lub 5 poziomu utrzymania pojazdówkolejowych o napędzie spalinowym, o wartości nie mniejszej niż: 2 000 000,00PLN.

Jednostka SA109-009 w dniu 23 października 2017 rokuzderzyła się na przejeździe kolejowym w miejscowości Nowe Gronowo z samochodemciężarowym. Mimo że szanse na jej powrót do ruchu oceniano jako niewielkiezdecydowano się na wykonanie naprawy. To zwrot w akcji, prawdopodobnie podyktowanybrakami taborowymi. Pojazd był dwukrotnie wystawiony na sprzedaż, ale nieznalazł się chętny na jego zakup.

Jednostka jest własnością Małopolskiego UrzęduMarszałkowskiego, wypożyczoną do Pomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych. Jednostkazostała wyprodukowana w 2004 roku przez Kolzam. Autobus szynowy typu 212M jestsamodzielną pasażerską jednostką trakcyjną o napędzie spalinowym, przeznaczonądo obsługi kolejowego ruchu lokalnego i regionalnego. Układ napędowy pojazduumieszczono pod podłogą w części przedniej obu członów pojazdu. W obniżonejczęści środkowej pojazdu zabudowano obustronnie drzwi odskokowo-przesuwne.Nadwozie każdego członu wykonane jest jako samonośne pudło wspierające się naukładzie biegowym składającym się z dwóch wózków jednoosiowych (napędnego itocznego).

Podstawowe dane techniczne:

Szerokość toru: 1435 mm

Prędkość konstrukcyjna/eksploatacyjna: 120/100 km/h

Układ osi: A+1 – 1+A

Długość ze zderzakami: 27 897 m

Liczba miejsc siedzących stałych + uchylnych: 62 + 11

Masa pojazdu w stanie służbowym: 45t

Silnik wysokoprężny: liczba / typ / moc: 2 / RABA 10 UTSLL /190 KW

Data wycofania z eksploatacji 23.10.2017r.

Przebieg pojazdu na chwilę zderzenia: 286 523 km

Opis uszkodzeńpowypadkowych

Człon A: nr EVN 95 51 2710 034-0

– Popękana szyba czołowa,

– Rozbite czoło SA,

– Brak poszycia lewego boku kabiny,

– Zniszczone reflektory przednie,

– Zerwany lewy zderzak,

– Zniszczony zbiornik oleju hydrostatyki

– Zerwany hak cięgłowy,

– Zerwany przedni alternator,

– Brak sprężarki klimatyzacji,

– Brak ramy do mocowania urządzeń pomocniczych,

– Brak wsporników czołowych,

– Zbita szyba boczna kabiny (prawa),

– Lewy bok kabiny wyrwany,

– Brak kurka i węża przewodu głównego,

– Uszkodzenia silnika spalinowego,

– Zerwana chłodnica z wentylatora i pompa hydrostatyki,

– Uszkodzony wymiennik ciepła,

– Zniszczona obudowa filtra powietrza,

– Uszkodzony kolektor wydechowy,

– Pogięte zgarniacze szynowe,

– Uszkodzone syfony oraz rury piaskowe,

– Zerwane i uszkodzone amortyzatory poziome i pionowe,

– Uszkodzony wał napędu przekładni nawrotnej,

– Zgięte ramię reakcyjne trawerzy na I i II zestawiekołowym,

– Zerwane zabezpieczenia ramion reakcyjnych,

– Zerwana rura doboru wody,

– Zerwana rozetka elektryczna,

– Pogięte zbiorniki powietrza,

– Przecięte przewody między członami: ENTE, elektryczne,powietrzne,

– Zerwany łącznik Hibnera między członami,

– Pogięte ściany między członami A i B,

– Zerwane połączenia górne między członami,

– Pogięte poszycie boczne członu,

– Brak drzwiczek zbiornika piasku,

– Zbite trzy szyby pakietowe,

– Pogięte drzwi wejściowe – strona lewa,

– Brak lewego lusterka ze wspornikiem,

– Pozrywane drzwi szafy pneumatycznej,

– Zerwane i uszkodzone osłony zbiorników powietrznych orazpołączenia członów wewnątrz SA,

– Zerwane poręcze w przedziałach pasażerskich,

– Uszkodzone siedzenia w przedziale pasażerskim,

– Uszkodzona szafa elektryczna prawa i lewa,

– Uszkodzony pulpit i przesunięty do środka pojazdu,

– Uszkodzone INTELO,

– Uszkodzony fotel maszynisty,

– Przesunięta podłoga w kabinie do środka pojazdu,

Człon B: nr EVN 95 51 2710 035-7

– Zerwana roleta szyby czołowej,

– Spękania sufitu prawa strona,

– Uszkodzony pojemnik na śmieci,

– Zerwane mocowania osłony plexi,

– Zerwane poręcze w przedziałach,

– Zerwany pomost między przedziałami,

– Zerwana obudowa szafy pneumatycznej,

– Oberwana osłona sufitowa zbiorników powietrznych,

– Pogięty główny zbiornik paliwa,

– Brak czujnika SHP lewa strona,

– Uszkodzone zbiorniki powietrza,

– Przegięta chłodnica powietrza,

– Przegięty zgarniacz torowy prawy,

– Oberwana rura wodna przy silniku spalinowym,

– Uszkodzona obudowa czołowa i prawa strona kabiny,

– Oberwane zabezpieczenia półwózków,

– Zbite szyby drzwi dwie sztuki lewa strona,

– Zbite szyby pakietowe trzy sztuki.

Aktualnie pojazd stacjonuje w Chojnicach, z uwagi nawypożyczenie do Przewozów Regionalnych.