Przewozy Regionalne będą naprawiać powypadkowy SA109-009
Pomorski OddziałPrzewozów Regionalnych ogłosił przetarg na przegląd poziomu P5 oraz naprawęawaryjną autobusu szynowego SA109-009 zgodnie z dokumentacją technologicznąpojazdów oraz normami wykazanymi w dokumentacji systemu utrzymania (DSU),dokumentacji techniczno-ruchowej i wytycznych technicznych wykonania przeglądupoziomu P5.
Na wykonanie powyższych prac będzie 150 dni.
Oferty można składać do 3 lutego 2020 roku. Jedyne kryteriumwyboru to cena.
Wymagane jest doświadczenie. Wykonawca biorący udział wpostępowaniu musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tymokresie, wykonał co najmniej 2 przeglądów 4 lub 5 poziomu utrzymania pojazdówkolejowych o napędzie spalinowym, o wartości nie mniejszej niż: 2 000 000,00PLN.
Jednostka SA109-009 w dniu 23 października 2017 rokuzderzyła się na przejeździe kolejowym w miejscowości Nowe Gronowo z samochodemciężarowym. Mimo że szanse na jej powrót do ruchu oceniano jako niewielkiezdecydowano się na wykonanie naprawy. To zwrot w akcji, prawdopodobnie podyktowanybrakami taborowymi. Pojazd był dwukrotnie wystawiony na sprzedaż, ale nieznalazł się chętny na jego zakup.
Jednostka jest własnością Małopolskiego UrzęduMarszałkowskiego, wypożyczoną do Pomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych. Jednostkazostała wyprodukowana w 2004 roku przez Kolzam. Autobus szynowy typu 212M jestsamodzielną pasażerską jednostką trakcyjną o napędzie spalinowym, przeznaczonądo obsługi kolejowego ruchu lokalnego i regionalnego. Układ napędowy pojazduumieszczono pod podłogą w części przedniej obu członów pojazdu. W obniżonejczęści środkowej pojazdu zabudowano obustronnie drzwi odskokowo-przesuwne.Nadwozie każdego członu wykonane jest jako samonośne pudło wspierające się naukładzie biegowym składającym się z dwóch wózków jednoosiowych (napędnego itocznego).
Podstawowe dane techniczne:
Szerokość toru: 1435 mm
Prędkość konstrukcyjna/eksploatacyjna: 120/100 km/h
Układ osi: A+1 – 1+A
Długość ze zderzakami: 27 897 m
Liczba miejsc siedzących stałych + uchylnych: 62 + 11
Masa pojazdu w stanie służbowym: 45t
Silnik wysokoprężny: liczba / typ / moc: 2 / RABA 10 UTSLL /190 KW
Data wycofania z eksploatacji 23.10.2017r.
Przebieg pojazdu na chwilę zderzenia: 286 523 km
Opis uszkodzeńpowypadkowych
Człon A: nr EVN 95 51 2710 034-0
– Popękana szyba czołowa,
– Rozbite czoło SA,
– Brak poszycia lewego boku kabiny,
– Zniszczone reflektory przednie,
– Zerwany lewy zderzak,
– Zniszczony zbiornik oleju hydrostatyki
– Zerwany hak cięgłowy,
– Zerwany przedni alternator,
– Brak sprężarki klimatyzacji,
– Brak ramy do mocowania urządzeń pomocniczych,
– Brak wsporników czołowych,
– Zbita szyba boczna kabiny (prawa),
– Lewy bok kabiny wyrwany,
– Brak kurka i węża przewodu głównego,
– Uszkodzenia silnika spalinowego,
– Zerwana chłodnica z wentylatora i pompa hydrostatyki,
– Uszkodzony wymiennik ciepła,
– Zniszczona obudowa filtra powietrza,
– Uszkodzony kolektor wydechowy,
– Pogięte zgarniacze szynowe,
– Uszkodzone syfony oraz rury piaskowe,
– Zerwane i uszkodzone amortyzatory poziome i pionowe,
– Uszkodzony wał napędu przekładni nawrotnej,
– Zgięte ramię reakcyjne trawerzy na I i II zestawiekołowym,
– Zerwane zabezpieczenia ramion reakcyjnych,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Zerwana rura doboru wody,
– Zerwana rozetka elektryczna,
– Pogięte zbiorniki powietrza,
– Przecięte przewody między członami: ENTE, elektryczne,powietrzne,
– Zerwany łącznik Hibnera między członami,
– Pogięte ściany między członami A i B,
– Zerwane połączenia górne między członami,
– Pogięte poszycie boczne członu,
– Brak drzwiczek zbiornika piasku,
– Zbite trzy szyby pakietowe,
– Pogięte drzwi wejściowe – strona lewa,
– Brak lewego lusterka ze wspornikiem,
– Pozrywane drzwi szafy pneumatycznej,
– Zerwane i uszkodzone osłony zbiorników powietrznych orazpołączenia członów wewnątrz SA,
– Zerwane poręcze w przedziałach pasażerskich,
– Uszkodzone siedzenia w przedziale pasażerskim,
– Uszkodzona szafa elektryczna prawa i lewa,
– Uszkodzony pulpit i przesunięty do środka pojazdu,
– Uszkodzone INTELO,
– Uszkodzony fotel maszynisty,
– Przesunięta podłoga w kabinie do środka pojazdu,
Człon B: nr EVN 95 51 2710 035-7
– Zerwana roleta szyby czołowej,
– Spękania sufitu prawa strona,
– Uszkodzony pojemnik na śmieci,
– Zerwane mocowania osłony plexi,
– Zerwane poręcze w przedziałach,
– Zerwany pomost między przedziałami,
– Zerwana obudowa szafy pneumatycznej,
– Oberwana osłona sufitowa zbiorników powietrznych,
– Pogięty główny zbiornik paliwa,
– Brak czujnika SHP lewa strona,
– Uszkodzone zbiorniki powietrza,
– Przegięta chłodnica powietrza,
– Przegięty zgarniacz torowy prawy,
– Oberwana rura wodna przy silniku spalinowym,
– Uszkodzona obudowa czołowa i prawa strona kabiny,
– Oberwane zabezpieczenia półwózków,
– Zbite szyby drzwi dwie sztuki lewa strona,
– Zbite szyby pakietowe trzy sztuki.
Aktualnie pojazd stacjonuje w Chojnicach, z uwagi nawypożyczenie do Przewozów Regionalnych.
„