Przewozy Regionalne Autobusowe
Coraz więcej połączeń Przewozy Regionalne będą obsługiwać …autobusami. Podjęcie takiej decyzji przewoźnik tłumaczy planowanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe pracami modernizacyjnymi na trasach obsługiwanych przez pociągi interREGIO oraz złym stanem technicznym (niskie parametry) linii zarządzanych przez ww. Spółkę, a także koniecznością uruchomienia przewozów na trasach uzupełniających siatkę połączeń. Jak widać z powyższego Przewozy Regionalne to kolejny przewoźnik, po Kolejach Mazowieckich, który ma już powoli dość opieszałości i niekoniecznie profesjonalnie prowadzonych remontów linii kolejowych przez narodowego ich zarządcę. W związku z planowanych uruchomieniem połączeń autobusowych przewoźnik ogłosił przetarg, obejmujący aż 6 zadań. I tak:
Zadanie nr 1 obejmuje:
– kursy na trasie Rzeszów –Dębica –Kraków –Katowice realizowane w terminach pomiędzy 15.12.2013 a 13.12.2014;
– kursy na trasie Rzeszów –Dębica –Tarnów –Kraków –Katowice realizowane w terminach pomiędzy 15.12.2013 a 13.12.2014;
– kursy na trasie Przemyśl –Jarosław –Łańcut –Rzeszów –Dębica –Tarnów –Katowice, realizowane w terminach pomiędzy 15.12.2013 a 13.12.2014;
– kursy na trasie: Przemyśl –Jarosław –Rzeszów –Dębica –Tarnów –Kraków –Katowice, realizowane w terminach pomiędzy 15.12.2013 a 13.12.2014;
– kursy na trasie: Katowice –Kraków –Tarnów –Dębica –Rzeszów –Łańcut –Jarosław –Przemyśl, realizowane w terminach pomiędzy 15.12.2013 a 13.12.2014;
– kursy na trasie: Katowice –Tarnów –Dębica –Rzeszów –Jarosław –Przemyśl, realizowane w terminach pomiędzy 15.12.2013 a 13.12.2014;
– kursy na trasie: Jarosław – Łańcut –Rzeszów –Dębica –Tarnów –Kraków –Katowice, realizowane w terminach pomiędzy 15.12.2013 a 13.12.2014;
Zadanie nr 2 obejmuje:
– kursy na trasie: Katowice –Chrzanów –Wadowice –Sucha Beskidzka –Maków Podhalański –Rabka Zdrój –Nowy Targ –Szaflary –Poronin –Zakopane, realizowane w terminach pomiędzy 20.12.2013 a 13.12.2014;
Zadanie nr 3 obejmuje:
– kursy na trasie: Katowice –Ustroń –Wisła –Wisła Malinka, realizowane w terminach pomiędzy 20.12.2013 a 13.12.2014;
Zadanie nr 4 obejmuje:
– kursy na trasie Jelenia Góra –Mysłakowice –Miłków –Karpacz –Karpacz Górny, realizowane w terminach pomiędzy 27.12.2013 a 7.09.2014;
– kursy na trasie Jelenia Góra –Mirsk –Krobica –Świeradów Zdrój, realizowane w terminach pomiędzy 27.12.2013 a 7.09.2014;
Zadanie nr 5 obejmuje:
– kursy na trasie Kłodzko –Ołdrzychowice –Lądek Zdrój –Stronie Śląskie, realizowane w terminach pomiędzy 27.12.2013 a 7.09.2014;
Zadanie nr 6 obejmuje:
– kursy na trasie Nałęczów PKP –Nałęczów –Wąwolnica –Bochotnica –Kazimierz Dolny, realizowane w terminach pomiędzy 20.12.2013 a 28.09.2014;
– kursy na trasie Nałęczów PKP –Nałęczów –Wąwolnica –Bochotnica –Kazimierz Dolny – Bochotnica –Parchatka –Puławy –Puławy PKP, realizowane w terminach pomiędzy 20.12.2013 a 13.12.2014;
– kursy na trasie Kazimierz Dolny – Bochotnica –Parchatka –Puławy –Puławy PKP, realizowane w terminach pomiędzy 20.12.2013 a 13.12.2014.
Naszą szczególną uwagę zwraca zadanie nr 2. Oznacza bowiem, że popularne połączenie InterRegio „Giewont”od nowego rozkładu jazdy będzie realizowane autobusami. Czy to dobry pomysł? Na pewno lepszy od całkowitego zlikwidowania połączenia.
Przewoźnik dopuszcza możliwość składania ofert na jedną lub więcej części. A te można przekazywać do siedziby Przewozów Regionalnych w terminie do 12 listopada 2013 roku. Decyduje cena. Przewoźnik wymaga, aby oferenci dysponowali odpowiednią liczbą autobusów, o odpowiednim standardzie. I tak:
a) minimum 9 autobusami ze sprawną i działającą klimatyzacją oraz czynnym WC, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2004 r., o pojemności minimum siedemdziesiąt miejsc, w tym co najmniej pięćdziesiąt pięć miejsc siedzących –Zadanie nr 1;
b) minimum 2 autobusami ze sprawną i działającą klimatyzacją oraz czynnym WC, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2004 r., o pojemności minimum siedemdziesiąt miejsc, w tym co najmniej pięćdziesiąt miejsc siedzących –Zadanie nr 2;
c) minimum 2 autobusami ze sprawną i działającą klimatyzacją oraz czynnym WC, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2004 r., o pojemności minimum siedemdziesiąt miejsc, w tym co najmniej pięćdziesiąt miejsc siedzących –Zadanie nr 3;
d) minimum 2 autobusami ze sprawną i działającą klimatyzacją oraz czynnym WC, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2004 r., o pojemności minimum trzydzieści miejsc, w tym co najmniej dwadzieścia miejsc siedzących –Zadanie nr 4;
e) minimum 2 autobusami ze sprawną i działającą klimatyzacją oraz czynnym WC, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2004 r., o pojemności minimum trzydzieści miejsc, w tym co najmniej dwadzieścia miejsc siedzących –Zadanie nr 5;
f) minimum 2 autobusami ze sprawną i działającą klimatyzacją oraz czynnym WC, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2004 r., o pojemności minimum trzydzieści miejsc, w tym co najmniej dwadzieścia miejsc siedzących –Zadanie nr 6.