Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewoźnicy pozytywnie o zmianach w pomocy dla niepełnosprawnych

inforail
09.11.2016 06:19

Prezes UrzęduTransportu Kolejowego wyszedł z inicjatywą wprowadzenia korzystniejszych zasadobsługi podróżnych niepełnosprawnych. Zaproponował skrócenie minimalnego czasuna zgłoszenie potrzeby pomocy takim osobom, które obecnie wynosi on minimum 48godzin przed rozpoczęciem podróży.

Propozycja ta spotkała się z aprobatą większościprzewoźników kolejowych. Zapewnili, że w każdym przypadku podejmowane sąstarania zapewnienia pełnego wsparcia osobom potrzebującym pomocy. Częśćprzewoźników zgodziła się na dokonanie zmian w regulaminach i skrócenie czasuwymaganego w przepisach.

W korespondencji skierowanej do UTK przewoźnicy zgłaszalikonieczność ujednolicenia zasad zgłaszania pomocy pod względem okresu, w którympowinno nastąpić takie zgłoszenie.

Z zebranych informacji wynika, że najpoważniejszą barierą wtym względzie są nieprzystosowane stacje kolejowe. Nie posiadają rozwiązańumożliwiających osobom niepełnosprawnym oraz osobom o ograniczonej sprawnościruchowej na samodzielne i bezpieczne przemieszczanie się w obrębie stacji.

Obowiązek udzielania takiej pomocy wynika z art. 24rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z 23października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.