Przewoźnicy nie byli zainteresowani nowym przystankiem w Krakowie
PKP Polskie LinieKolejowe przedstawiły propozycję ewentualnej zabudowy tymczasowych przystankówosobowych na stacji Olsza i w rejonie byłego posterunku Nadwiśle w obrębie AleiPokoju.
Jak informuje Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w MIBzostała ona omówiona na spotkaniu z udziałem przedstawicieli UrzęduMarszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz przewoźników – PKP Intercityoraz Przewozów Regionalnych – które odbyło się w dniu 28 lipca 2015 r.Przedstawiciele samorządu oraz przewoźników nie wyrazili zainteresowaniadobudową ww. przystanków tymczasowych, których zadaniem byłaby obsługapodróżnych podczas realizacji prac budowlanych w ramach projektu pn. „Prace nalinii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy ? Rudzice wraz z dobudowątorów linii aglomeracyjnej”. Jednocześnie Bittel informuje, że obecnie nie mamożliwości sfinansowania budowy przedmiotowych przystanków osobowych ze środkówCEF.
W chwili obecnej PKP PLK nie planują również pracinwestycyjnych polegających na budowie dworca dalekobieżnego na krakowskimPrądniku, jak również przystosowania do tego celu stacji Kraków Batowice. Pozatym Spółka nie posiada środków finansowych na realizację tego typu inwestycji.
Jednocześnie Bittel twierdzi, że każdy projekt mający nacelu zwiększenie dostępności kolei dla mieszkańców Krakowa jest pożądany.Realizacja tego typu działań powinna jednak odbywać się z udziałem środkówfinansowych, którymi dysponują właściwe jednostki samorządu terytorialnego, np.w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego (dalej:”RPO”). W obowiązującym Krajowym Programie Kolejowym znalazł się projekt RPOpn. „Rozbudowa infrastruktury do obsługi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej” oszacunkowej wartości ok. 50 mln zł, jednakże umieszczony on został na liścierezerwowej z uwagi na brak zagwarantowanego finansowania przez UrządMarszałkowski Województwa Małopolskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„